Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kiến trúc Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Chịu trách nhiệm bảo vệ cây, phòng ngừa những rủi ro do thời tiết, tác động ngoại cảnh ảnh hưởng tới sự sinh trưởng của cây
- Phun thuốc trừ sâu, phòng bệnh cho cây
- Đưa cây đến các địa điểm trưng bày
- Đến từng địa điểm trưng bày chăm sóc bảo dưỡng cây
- Trồng cây xanh
Assists hotel guests efficiently, courteously and professionally.
Handles guests' inquiries and provides correct information to the guests.
Checks in and checks out guests;
Provides courteous service to guests and responds promptly and tactfully to guests’ requests and enquiries during check-in;
Checks all guests with the exception of groups who are registered upon check-in with cross-references made against passports and vouchers to ensure the right guests are being checked in;
Requesting deposits for incidental charges from guests per standard operating policies where billing instructions indicates room charges only to Company or Travel Agent. Deposits may be made through credit cards, foreign or local currencies;
Obtain sufficient deposit for the entire stay for personal accounts;
Program the right room key card for the guests;
Updates guest information accordingly into the hotel installed system;
Arranges for room change requests from guests as soon as the room is available with proper documentation adhered;
Attaches and places all faxes and information pertaining to guests’ billing instructions in the guest dockets;
Posts all bills (restaurant/laundry/miscellaneous) to guests’ account without delay and place them in the respective docket. Forwards and receives facsimile and messages for guests;
Ensures all guests verify charges and settle accounts before departure;
Post all late checkouts accordingly;
Ensures audit balances are done at the end of each shift. All foreign currencies must be submitted together with the collection for the shift;
Ensures all remittance submissions witnessed by the Front Office Manager;
Handles foreign exchange and safe deposit at the Front Office;
Takes immediate action against feedback and ensures guests are satisfied with services;
Familiarize with all ongoing events within X2 Hoi An as well as in Hoi An & Da Nang City;
To operate the telephone switchboard and answer all in-coming and out-going calls including internal communication;
Programs wake-up calls for guests and ensures that guests’ wake-up calls are promptly received, noted and carried out;
Reports and records repairs and equipment maintenance requests;
Perform any other duties as assigned by the Management;
- Keep the outlets clean and optimal
- Keep the banquet hall optimally clean
- Complete preparations before opening such as checking reservations, arranging backsides, arranging items / linen, and sharing customer information.
- Conduct customer service according to SOP, such as customer reception, order, food setting, calculation and farewell
- Improve customer service quality through product knowledge learning and customer information acquisition
- Minimize customer complaints by responding promptly to customer complaints and requests
- Observe all the regulations of the store and inspect / maintain / supplement supplies
- If necessary, support the work of others in the station (cashier, serving, cleaning, etc.)
Adhere to local regulations concerning FSMS/ HACCP, health, safety, or other compliance requirements, as well as brand standards and local policies and procedures.
Prepare, cooks, serves and stores.
Responsible for the effective presentation of staff meals and maintaining the staff dining room in a clean an hygienic manner.
Communicates politely and display courtesy to guests and internal customers.
Implements the hotel and department regulations, policies and procedures.
Performs related duties and special projects as assigned..
- Kết hợp với Bếp trưởng để lên thực đơn, menu đặt tiệc phục vụ khách đến sử dụng dịch vụ ẩm thực tại nhà hàng, khách sạn.
- Xử lý những tình huống xảy ra trong nhà hàng, quầy Bar, bếp cũng như những thắc mắc, khiếu nại của khách hàng.
- Quản lý và kiểm soát chi phí, doanh thu, lợi nhuận của nhà hàng
- Tham mưu cho Ban Lãnh đạo các kế hoạch, chương trình, chính sách tiếp thị và khuyến mại nhằm nâng cao hiệu quả hoạt động và quảng bá hình ảnh nhà hàng.
- Đào tạo, huấn luyện nghiệp vụ, kỹ năng và phong cách phục vụ chuyên nghiệp cho nhân viên nhà hàng.
- Tuần tra các khu vực được phân công
- Xử lý các sự cố và các tình huống khẩn cấp nếu xảy ra
- Duy trì việc ghi chép nhật ký hoạt động hàng ngày
- Tuân thủ việc giữ bí mật các báo cáo sự cố với sự tôn trọng khách hàng và nhân viên
- Lập các biên bản, báo cáo sự việc, trao đổi thông tin liên quan cho quản lý khách sạn
- Tiếp cận các khu vực an ninh khi được cho phép
- Thực hiện các báo cáo sự việc phải rõ ràng chính xác
- Hỗ trợ và hướng dẫn khách đến phòng của họ theo đúng quy trình của khách sạn
- Làm vệ sinh, rửa bát, đĩa, công cụ dụng cụ (CCDC) nhà bếp.
- Sử dụng và bảo quản các công cụ dùng trong công việc
2. Nhiệm vụ và trách nhiệm chính:
- Tuân thủ nghiêm chỉnh quy trình, quy định làm việc của bộ phận và công ty.
- Sắp xếp CCDC bẩn theo từng loại với số lượng vừa phải vào chậu để rửa
- Sắp xếp CCDC sạch sau khi rửa theo đúng qui định
- Hỗ trợ Rửa ly tách từ quầy pha chế chuyển sang (Nếu thật cần thiết).
- Phân loại những dụng cụ hư, bể, vỡ lập báo cáo thanh lý những mặt hàng trên. (Trình biên bản đỗ vỡ cho Bếp trường ký xác nhận)
- Cấp phát công cụ dụng cụ làm việc theo yêu cầu công việc.
- Luôn tìm tòi học hỏi kiến thức mới để nâng cao năng lực làm việc.
- Hoà đồng, nhã nhặn, lịch sự với nhân viên giữa các khâu trong bộ phận và giữa các bộ phận với nhau.
- Bảo dưỡng và làm vệ sinh trang thiết bị thường xuyên.
- Nâng cao ý thức “Phòng cháy chữa cháy” và tinh thần tiết kiệm.
- Đặc biệt chú ý không làm mạnh tay gây bể vỡ CCDC hoặc làm ồn ảnh hưởng đến khách hàng.
- Hoàn thành tất cả các công việc do cấp trên giao phó.
Email: Gửi email