Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế Kỹ thuật Bình Dương theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Bảo đảm rằng mọi khách hàng được nhận biết khi ở trong khách sạn.
- Chào mừng khách hàng mới đến và chào tạm biệt khách hàng rời đi.
- Dẫn khách về phòng và giới thiệu phòng cho khách.
- Chú ý đến những yêu cầu, nhu cầu của khách hàng một cách tinh tế và hiệu quả.
- Có kế hoạch đối với những khách hàng đến không báo trước.
- Bảo đảm sự có mặt của mình ở lobby mọi thời điểm.
- Cập nhật chính xác các thông tin, lịch sử khách hàng.
- Quảng bá các chương trình khuyến mãi của khách sạn.
- Có kiến thức về du lịch và xe cộ địa phương.
- Hổ trợ check in khách
- Thực hiện các cuộc gọi chăm sóc khách hàng.
- Xử lý than phiền của khách hàng.
- Ghi chú các hoạt động hằng ngày vào Logbook.
- Kiểm tra thông tin khách hàng như sinh nhật, tuần trăng mật, kỷ niệm ngày cưới, khách quay lại, VIP hoặc bất kỳ yêu cầu đặc biệt nào để phục vụ.
- Thực hiện các công việc khác theo phân công của trưởng bộ phận.
+ Ghi nhận nhiệt độ ở các kho, tủ theo yêu cầu.
+ Thực hiện việc kiểm tra hàng hóa thực phẩm tồn đọng từ ca trước và đưa ra hướng xử lý.
+ Chuẩn bị nguyên liệu để chế biến thức ăn
+ Giữ gìn, bảo quản các công cụ dụng cụ, máy móc thiết bị nấu nướng
+ Ghi nhận nhiệt độ ở các kho, tủ theo yêu cầu.
+ Thực hiện, giám sát duy trì tiêu chuẩn vệ sinh an toàn thực phẩm.
+ Thực hiện việc lưu, hủy mẫu thực phẩm
+ Thực hiện chế biến các món Á theo yêu cầu và công thức.
+ Tuân thủ theo thực đơn, recipe
+ Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của cấp trên
+ Luôn tuân thủ theo đúng các quy định chung của hệ thống
Số lượng: 5 nhân viên
- Tìm kiếm và khai thác khách hàng mới
- Chăm sóc và duy trì khách hàng sẵn có
- Tư vấn thuyết phục khách hàng sử dụng sản phẩm
- Các công việc khác trao đổi khi phỏng vấn
*Quyền lợi được hưởng:
- Lương vị trí + hoa hồng + đãi ngộ (từ 10tr-70tr/tháng, không giới hạn): Trao đổi chi tiết khi phỏng vấn
- Làm việc tại văn phòng
- Được không phân biệt lương thử việc và chính thức
- Môi trường chuyên nghiệp, công bằng và năng động.
- Miễn phí đào tạo
- BHXH theo quy định pháp luật.
- Hỗ trợ data khách hàng tiềm năng
- Hỗ trợ Marketing
- Cơ hội thăng tiến
- Nghỉ phép năm
- Thưởng tháng 13, 14, 15 (theo kết quả kinh doanh)
- Thưởng nóng, thưởng hiệu quả công việc, thưởng các ngày lễ trong năm.
- Nghỉ lễ theo quy định
- Bảo hiểm sức khỏe CBNV
- Sản phẩm đa dạng
- Văn hóa doanh nghiệp tích cực
- Nhiều quyền lợi khác trao đổi khi phỏng vấn
I.THỊ TRƯỜNG
- Nghiên cứu Thu thập thông tin thị trường, khách hàng, đối thủ
- Thu thập thông tin phản hồi về hàng hóa, chính sách, dịch vụ của Phúc Long
- Tiềm kiếm khách hàng, mở rộng thị trường
II. CHÀO BÁN HÀNG
- Lập kế hoạch phát triển thị trường theo từng giai đoạn, từng nhóm hàng được giao
- Chào bán hàng định kì theo các khu vực, nhóm hàng được giao
- Thực hiện các công việc Trade Marting, triển khai các chương trình khuyến mại, chính sách bán hàng
- Phối hợp với Khách hàng triển khai hàng hóa tại khu vực theo các chương trình của Phúc Long và Khách hàng
III. BÁO CÁO CÔNG VIỆC
- Báo cáo công việc định kỳ cho Trưởng nhóm
- Báo cáo hiệu quả các chuyến công tác
- Đề xuất cải tiến, nâng cao hiệu quả công việc
IV. QUYỀN LỢI
- Làm việc trong môi trường chuyên nghiệp, năng động, văn hóa công ty thân thiện.
- Được đào tạo đầy đủ các kỹ năng mua hàng và kiến thức sản phẩm
- Mức thu nhập dựa theo năng lực và kinh nghiệm làm việc (Từ 15 triệu - 20 triệu trở lên hoặc có thể thỏa thuận theo năng lực)
- Được hưởng đầy đủ các chế độ, quyền lợi theo quy định của Pháp luật (Nghỉ lễ, Tết, tham gia BHYT, BHXH, BHTN)
- Chế độ nghỉ mát, teambuilding, sinh nhật, thưởng Lễ, Tết theo quy định của Công ty
Số lượng thực tập sinh cần tuyển:
• Analyze training needs of the hotel in general and individual departments, and develop strategies which address needs, presenting in the form of a Training Business Plan for the General Manager and Executive Committee for review
• Familiarize yourself with the IHG HR and Training Standards, localizing where necessary
• Ensure effective training programs are in place for the following:
o New Employee Orientation
o Train the Trainer
o Customer Service Training
o Technical job specific training (through certification of departmental standards and procedures)
o Supervisory Skills Training
o Management Development
o Fire, Life and Safety Training
o Selling Skills
o Employee retraining
• Monitor the progress of the Training Business Plan for each department to ensure that the training objectives are being achieved
• Maintains all hotel training records
• Establish a training library of books, videos, journals and audio visual materials to assist trainers in their training programs and for staff personal development
• Design, produce and implement training programmes which meet specific departmental needs in conjunction with Department Heads, ensuring that training session plans are structured and that training is effective
• Attend departmental training session and critique performance
• Use IHG benchmarks to monitor success of training programs and amend your efforts accordingly. Eg: ESPS, GSTS, achievement of budget, etc
• Assist Department Trainers in preparing and conducting departmental training and assess accordingly
• Prepare and monitor training programs for:
o Management Trainees
o Work Experience
o Hotel School Trainees, etc
• Obtain a network of specialist training professionals who can assist with the conduct of training programmes for advanced or specialist training
• Ensure that Department Heads abide by their responsibilities of employee training against departmental SOPs
• Produce monthly training reports for your Manager and the General Manager including:
o Internal Training Programs conducted:
Who attended
Number of people attended
Duration of training
Who trained
Cost of delivery (including labor costs)
Anticipated return on investment and/or training goal
o External training programs attended:
Who attended
Number of people attended
Duration of training
Who trained
Cost of delivery (including labor costs)
Anticipated return on investment and/or training goal
• Liaise with other IHG Training Managers to share experiences and resources
• Liaise with educational institutions conducting hospitality and training courses
• Maintain current information and records of suppliers of training resources and materials
• Delivers briefings of all internal programmes to executive management and department heads
• Contributes towards regional activities as directed by Regional Director of Human Resources / General Manager
• Provides input for probation and formal performance appraisal discussions to Line Managers in line with company guidelines
• Coaches, counsels and disciplines staff, providing constructive feedback to enhance performance
• Regularly communicates with staff and maintains good relations
• Works with Superior in the preparation and management of the Department’s budget
• Working with the Director of Human Resources and key stakeholders, to develop and implement an annual training strategy and action plan based on understanding the business needs, brand requirements, outcomes of the Performance Development Review process, and future strategy of the organization.
• Provide leadership and direction to the hotel based talent development/training leaders. Developing individual capability that will establish a strong benchmark for hotel training performance.
• With Director of Human Resources support and manage the delivery of Leadership development training.
• Work with the key regional influencers in leading efforts to embed our ways of working/values (Our Winning Ways).
• Establish a regular Training and Development communication platform to keep hotels updated on the latest events, achievements, and strategies
• Familiarizes and enforces the IHG HR framework, including systems of:
o Interviewing and Recruitment
o Induction and orientation
o Training and Development
o Performance Appraisal
o Employee Administration
o Succession
• Assists the Human Resource Director, where appropriate, in the development and preparation of the Hotel’s Strategic Plan, Marketing Plan and Goals Programme
• Ensures clear lines of communication exist to disseminate information affecting employer-employee relations, employee activities and hotel policies and programmes
• Develops and implements recruiting and screening systems and procedures in order to attract qualified candidates for position vacancies
• Ensures all new employees attend the hotel’s Orientation Programme in accordance with ICHG guidelines.
• Monitors the administration of the Performance Appraisal Programme and acts in an advisory capacity to hotel department heads on the process
• Participates in the ICHG Management Development and Succession Planning process by recommending candidates as appropriate
• Regularly analyses hotel manpower requirements and recommends selection and development activities to meet those requirements
• Takes lead in all staff activities organized by HR Department
• Other tasks as assigned by HR Manager.
- Chi tiết công việc trao đổi cụ thể khi phỏng vấn .