Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thái Bình Dương theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
As an Assistant Front Office Manager you will assist FOM in daily management of Front Office Operations, responsible and accountable, under the direction of Front Office Manager for the efficient overall day to day operations of the hotel whilst on duty. This role report to Front Office Manager.
You will be called upon to deal with guest problems and complaints, must ensure that they use tact and diplomacy and remain within the organization policy in rectifying the situation. You will responsible for receiving and escorting all VIP’s and ensuring that they feel comfortable and welcome on arrival to the hotel. Maintains close working relationships with other department and attends any meetings in the absence of the Front Office Manager.
- Establish good communication and good will with informal leaders and relevant members of local community
- Coordinate and organize the day to day operations of the department including planning and controlling
- Manage the develop and implementation of departmental standards
- Ensure all patrolling, inspection and escort duties are performed to a high standard
- Monitor and maintain all product and performance standards and ensure action is taken when standards are not met
- Ensure firearms and other weapons are not carried by staff when on duty
- Supervise emergency drills
- Oversee the security department including layout of security personnel and their detailed and regular training
- Perform leadership training for all senior security personnel
- Check and analyze all incoming reports to formalize action plan
- Maintain the loyalty and discipline of all security personnel
- Ensure all security personnel as well as hotel’s staff are adhering to P&P and security procedures
- Establish good cooperation with hotel’s senior staff with other hotels
- Coordinate with the local investigator in crimes & accident handling and investigating
- Prepare security plan for specific events (seminar, conference, government guest, with wedding etc.)
- Be familiar with property safety, first aid and fire and emergency procedures and operate equipment safely and sensibly
- Initiate action to correct a hazardous situation and notify supervisors of potential dangers
- Log security incidents and accidents in accordance with hotel requirements
- Works with Human Resources on department manning.
- Works with Director of Finance in the preparation and management of the budget.
- Complete the other tasks and jobs which assigned by the leader.
- Supervise the implementation of housekeeping standards and procedures in relation to Bedroom service, Bathroom service, Valet service, Cleaning service, Linen maintenance.
- Recommended changes to these standards and training needs on an ongoing basis.
- Maintain a current and thorough knowledge of all housekeeping systems.
- Open and close the shift and ensure effective shift hand over.
- Distribution and collection of keys.
- Management of all incoming and outgoing calls.
- Solve employee grievances.
- Perform Room allocations and inspections.
- Liaise with Front Office for guest and hotel requirements.
- Ensure guest valet is processed and delivered in a timely manner.
- Co-ordinate special projects (e.g. site rooms, vermin control, window and carpet cleaning, room inventories).
- Manage all special requests made by guests.
- Ensure consistency within the department.
- Management of lost property for the hotel.
- Ensure you have complete knowledge of room types, layouts and facilities.
- Manage storage areas.
- Maintain adequate stock levels.
- Complete stock takes as required.
- Conduct shift briefings to ensure hotel activities and operational requirements are known.
- Complete other tasks which assigned by the leader.
- Giám sát việc thực hiện các tiêu chuẩn và quy trình vệ sinh liên quan đến dịch vụ Phòng ngủ, Dịch vụ phòng tắm, Dịch vụ liên quan, Dịch vụ vệ sinh, quản lý chất lượng hang vải.
- Đề xuất thay đổi các tiêu chuẩn và nhu cầu đào tạo trên cơ sở liên tục.
- Duy trì kiến thức hiện tại và kỹ lưỡng về tất cả các hệ thống vệ sinh.
- đảm bảo bàn giao ca hiệu quả.
- Phân phối và thu thập chìa khóa.
- Quản lý tất cả các cuộc gọi đến và đi.
- Giải quyết khiếu nại của nhân viên.
- Thực hiện phân bổ phòng và kiểm tra.
- Liên lạc với Front Office cho các yêu cầu của khách và khách sạn.
- Đảm bảo người phục vụ khách được xử lý và giao hàng kịp thời
- Phối hợp các dự án đặc biệt (ví dụ: phòng trang web, kiểm soát sâu bọ, làm sạch cửa sổ và thảm, hàng tồn kho trong phòng).
- Quản lý tất cả các yêu cầu đặc biệt được thực hiện bởi khách hàng
- Đảm bảo tính thống nhất trong bộ phận.
- Quản lý tài sản bị mất cho khách sạn.
- Đảm bảo bạn có kiến thức đầy đủ về các loại phòng, bố trí và tiện nghi.
- Quản lý khu vực lưu trữ.
- Duy trì đủ số lượng hang hóa.
- Hoàn thành số lượng hang hóa theo yêu cầu.
- Tiến hành giao ban thay đổi để đảm bảo các hoạt động của khách sạn và các yêu cầu hoạt động được biết đến.
- Hoàn thành các nhiệm vụ khác được giao bởi người lãnh đạo.
As a Guest Relation Manager you will take responsible for unexpected incident on behalf of management in professional way with “can do attitude”, be a helpful and associate’s conflict positive solving leader. This role report to Director of Room.
You will provide upscale guest service experiences for guests throughout their stay, ensure guest are properly greeted upon arrival, monitor daily booking and ensure assigned rooms are prepared prior to check in. oversee check in and check out procedures, including reservations and financial transactions. Ensure special guests, like disabled people, elderly, children and VIP’s, receive personalized services. Coordinate and manage communication between guests and staff and follow up to ensure we resolve customer concerns. Manage guest relation team to ensure comply with all standards and operating procedures.
As a Bar captain, you will supervise the service and delivery of menu items in assigned bar/ beverage outlet ensuring a high level of quality and consistency; ensure the outlet is well-stocked and well-equipped in timely manner. Adhere to local regulations concerning health, safety, or other compliance requirements, as well as brand standards and local policies and procedures.
Be part of an effective communicating network within the team between outlets and with other departments.
Support other operations outside of assigned responsibilities when required to ensure the overall success of F&B department and of the resort.
Bạn chịu trách nhiệm hỗ trợ các thành viên trong nhóm thực hiện các hoạt động hàng ngày. Giám sát chất lượng dịch vụ và kiểm tra các món trong thực đơn tại nhà, nhằm đảm bảo cung cấp dịch vụ và đáp ứng sự hài lòng của khách; đảm bảo quầy Bar luôn trong tình trạng đầy đủ tiện nghi và sản phẩm để phục vụ khách. Tuân thủ các quy định của địa phương liên quan đến sức khỏe, an toàn vẹ sinh thực phẩm cũng như các chính sách và tiêu chuẩn thương hiệu.
Hãy là người kết nối giao tiếp hiệu quả trong nhóm giữa các Outlet và với các bộ phận khác.
Hỗ trợ các hoạt động khác ngoài trách nhiệm được giao khi được yêu cầu để đảm bảo thành công chung của bộ phận F&B và của khu nghỉ mát.
- Receive and process customer requests/ Tiếp nhận và xử lý các yêu cầu của khách
- Parcels, letters/, Bưu kiện, thư tín
- Transportation/ Vận chuyển
- Assist guest to check out/ Hỗ trợ khách trả phòng
Mục đích:
Trưởng nhóm Telemarketing đóng vai trò quản lý, định hướng và phát triển đội ngũ nhân viên. Dưới tốc độ phát triển không ngừng, Công ty chúng tôi đang tìm kiếm những ứng viên xuất sắc tham gia vào đội ngũ phát triển Công ty, đóng vai trò quan trọng trên con đường thành công phía trước của Công ty.
Bạn phải là người có định hướng, có năng lực hoàn thành vượt chỉ tiêu công việc hàng tháng và đưa đội nhóm Telemarketing lên dẫn đầu. Đổi lại, bạn sẽ có một mức thu nhập cao, chế độ đãi ngộ hấp dẫn và nhiều cơ hội thăng tiến trong công việc.
Nhiệm vụ
Quản lý một nhóm 15 -20 nhân viên Telemarketing (chịu trách nhiệm mời khách tới tham gia hội thảo của Công ty).
Quản lý, đào tạo và phát triển kỹ năng nhân viên; Hỗ trợ xử lý tình huống, huấn luyện nhân viên về kỹ năng giao tiếp qua điện thoại và nghiệp vụ sản phẩm.
Chịu trách nhiệm về doanh số của nhóm theo ngày, tuần và tháng; Thúc đẩy, quản lý để mỗi nhân viên đạt được chỉ tiêu hàng tháng.
Chịu trách nhiệm về chất lượng cuộc gọi của nhân viên.
Lên kế hoạch công việc theo giai đoạn và báo cáo cho Quản lý Bộ phận về kết quả và các công việc hàng ngày của Team.
Tạo động lực làm việc, phát triển nhân viên.
Các công việc khác theo yêu cầu cụ thể của Công ty.
Lập kế hoạch & thực hiện các cuộc gọi qua điện thoại mời khách hàng đến tham dự Hội thảo/ Sự kiện do Công ty tổ chức;
Sử dụng, bảo mật các thông tin, dữ liệu về khách hàng do Công ty cung cấp;
Có trách nhiệm với chỉ tiêu số lượng khách hàng được mời tham gia Sự kiện;
Báo cáo và cập nhật thông tin khách hàng lên hệ thống CRM.
Đưa ra các đề xuất, giải pháp nhằm nâng cao nghiệp vụ tư vấn;
Các nhiệm vụ khác được giao bởi Trưởng nhóm.
- Bảo vệ an ninh, tài sản, PCCC tại các vị trí được phân công trong khu vực Dự án
- Tuần tra và xử lý an ninh các tình huống có thể xảy ra tại Công ty.
- Ghi chép sổ sách và báo cáo công việc hàng ngày cho cấp trên.
- Các công việc khác theo sự phân công của Trưởng bộ phận.
- Mời gọi, thương thảo các chương trình hợp tác tài trợ và quảng cáo thương hiệu của các đối tác tại sân (đồng phục caddy, thẻ ghi điểm, bảng quảng cáo ở nhà CLB & dưới đường golf, tài trợ giải thưởng HIO, Eagle, Birdie)
- Theo dõi và kiểm tra tiến độ các công tác chuẩn bị cho thi đấu, sự kiện (danh sách, xuất bag, in bill, tiệc trao giải…)
- Hỗ trợ tư vấn về các dịch vụ tại sân cũng như xử lý các sự cố của mọi khách hàng
- Thực hiện công tác hành chính của phòng Kinh doanh
- Điều phối thực hiện tổ chức các sự kiện của CLB
- Mời gọi tài trợ từ các khách hàng/ đối tác cho các giải golf của CLB
- Hỗ trợ các sự kiện chung của công ty, của các nhóm khác thuộc Phòng S&M
- Thực hiện các công việc khác theo sư phân công của cấp Quản lý
As a Night Front Office Supervisor you will responsible to complete designated cashier and closing reports in the computer system. Review shift logs/daily memo books and document pertinent information in logbooks. Contact appropriate individual or department (e.g., Bellman, Housekeeping) as necessary to resolve guest call, request, or problem. This role report to Night Manager.
Assist staff with expediting problem payments (e.g., problems processing credit card). Follow up with guest regarding satisfaction with guest-related issues. Process all guest check-ins by confirming reservations, assigning room, and issuing and activating room key. Process all payment types such as room charges, cash, checks, debit, or credit. Set up accurate accounts for each guest upon check-in. Follow all company policies and procedures; ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets. Welcome and acknowledge all guests according to company standards; anticipate and address guests' service needs; assist individuals with disabilities; thank guests with genuine appreciation.
As a Guest Relation Supervisor you will welcome all guest according to established procedures, review and prepare all daily arrival, allocating best available rooms according to VIP’s status, room rate changed and guest request. This role report to Guest Relation Manager.
The Guest Relation Supervisor will handle escalated calls from representatives and act as an intermediary between customers and hotel when resolving issues. Coordinate bellman for arrival time to do the pick VIP guest with hotel transportation. Focus on ensuring the timely resolution of reported customer issues.
- Greet all guests at all times in a friendly and helpful manner and attempts to learn and use guest’s name at every opportunity.
- Chào đón khách hàng với sự thân thiện, nhiệt tình và gọi tên khách trong quá trình giao tiếp
- Register and rooms all arrivals according to established procedures.
Đăng ký và hướng dẫn các khách hàng nhận phòng theo quy trình
- Maintain intimate knowledge of departmental standards and procedures.
Nắm vững các tiêu chuẩn và quy trình của bộ phận
- Perform check in, check out and room change procedures and ensures all data are entered completely into the hotel systems in accordance with reservation.
- Thực hiện quy trinh nhận phòng, trả phòng, đổi phòng và bảo đảm tất cả các dữ liệu được nhập hệ thống theo từng khách đặt phòng
- Maintain cashier float and ensures accurate daily report of all money received.
- Bảo quản và bảo đảm các báo cáo tiền mặt nhận vào chính xác
- Cash hotel guest’s personal and travelers checks and assists with currency exchange.
Hỗ trợ khách hàng đổi ngoại tệ, séc của công ty du lịch hoặc của cá nhân khách hàng
- Keep abreast of all modifications to accounting policies and procedures.
- Cập nhật các sự điều chỉnh các quy trình và thủ tục có liên quan đến kế toán
- Responsible and attends to guest’s request of using the service of safety box at all times.
Có trách nhiệm hỗ trợ khách hàng cách sử dụng két sắt bất cứ lúc nào
- Knowledgeable of all special promotion procedures, for programs such as; Seasonal Packages, Wyndham Rewards program.
- Có kiến thức về tất cả các gói khuyến mãi: gói dịch vụ theo mùa, chương trình khách hàng thành viên Wyndham Rewards
- Attend to guest’s complaints, inquiries and requests, referees problems to supervisor/Guest Service Manager if he/she unable to assist.
Quan tâm đến những than phiền, yêu cầu của khách hàng, báo cáo đến Giám sát/ Trưởng bộ phận lễ tân …nếu cần hỗ trợ
- Familiar with other Wyndham Hotels so that guest indicating any next destination on the registration card can be “sold” an onward booking to another Wyndham Hotels.
- Giới thiệu các cơ sở lưu trú khác nằm trong tập đoàn cho khách hàng cho các diểm đến tiếp theo
- Do everything possible to ensure that the guests depart the hotel with a positive impression of hotel service.
Cần thực hiện các biện pháp để chắc chắn khách hàng có ấn tượng tốt với cơ sở lưu trú sau khi họ trả phòng
- Perform the audit balances and prepares all works for audit in an orderly fashion.
- Kiểm tra các khoản giao dịch, các khoản chênh lệch
- When on night shift, checks night report, prepare the morning report and prepare all necessary forms for the guest arrival.
- Lễ tân ca đêm kiểm các báo cáo ca đêm, chuẩn bị báo cáo ca sáng, các biểu mẫu cần sử dụng cho khách nhận phòng hôm sau
- Maintain comprehensive knowledge of standard reservation procedures including correct forms to use, how to read telex, e-mail, messages, and how to interpret availability sources within the reservation systems.
- Nắm rõ quy trình đặt phòng bao gồm các biểu mẫu đơn, cách đọc email, tin nhắn, và hiểu các nguồn hiện có trong hệ thống đặt phòng
- Take personal interest and pride to ensure that the front desk work area is kept clean and in an orderly state all times.
- Bảo đảm khu vực tiền sảnh luôn sạch sẽ và gọn gàng
- Endeavor to maintain the high standards of the hotel with particular regard to the importance of Wyndham Rewards member and other VIP’s and with reference to hotel and to be a health or safety hazard.
- Duy trì các tiêu chuẩn dịch vụ của cơ sở lưu trú đặc biệt là tầm quan trọng của các khách hàng thành viên Wyndham Rewards và các khách hàng quan trọng khác
We are seeking highly motivated, self-driven individuals who are interested in providing exceptional guest service to join our team. As a Linen Controller you will be supervising linen storage, linen issue and assisting the Executive Housekeeper with Linen Inventory. You will be assuring that Linen provided to Room Attendants and other areas of the resort are in immaculate condition and supervising linen spoilage as necessary.
Chúng tôi đang tìm kiếm các ứng viên tận tụy, chủ động, hứng thú với công việc để cung cấp cho khách hàng các dịch vụ cao cấp. Là cán bộ kiểm soát hàng vải, bạn sẽ có trách nhiệm trong việc quản lý kho , cung cấp và trợ giúp Tổng quản gia kiểm kê hàng vải hàng tháng. Bạn cũng có trách nhiệm cung cấp hàng vải cho nhân viên dọn phòng và các khu vực khác của khu nghỉ dưỡng với chất lượng tốt nhất đồng thời kiểm soát sự hư hỏng của hàng vải trong khu vực