Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Thương mại theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
1. Tuyển dụng
- Xây dựng chiến lược tuyển dụng gắn liền với chiến lược kinh doanh và chiến lược nhân sự chung của Công ty
- Xây dựng định biên nhân sự và kế hoach tuyển dụng năm, quý, tháng
- Xây dựng và cải tiến chính sách tuyển dụng, quy trình tuyển dụng, phương pháp tuyển dụng sao cho hiệu quả
- Đào tạo kỹ năng phỏng vấn và đánh giá ứng viên cho các cấp quản lý và nhân viên tuyển dụng
- Tạo nguồn ứng viên tiềm năng; phát triển các kênh tuyển dụng có tính lâu dài để đáp ứng chiến lược nhân sự, chiến lược kinh doanh của Công ty.
- Quản trị chất lượng tuyển dụng và chất lượng thử việc
- Tổ chức triển khai công tác tuyển dụng để cung ứng nhân sự kịp thời
2. Đào tạo:
- Xây dựng chiến lược đào tạo gắn liền với chiến lược kinh doanh và chiến lược nhân sự chung của Công ty
- Xây dựng kế hoạch đào tạo năm, quý, tháng sát với chiến lược đào tạo và đặc thù kinh doanh của Công ty
- Xây dựng và cải tiến chính sách đào tạo, quy chế đào tạo, quy trình đào tạo
- Tổ chức triển khai kế hoạch đào tạo:
+ Triển khai từng nội dung đào tạo theo đúng kế hoạch đào tạo, quy trình đào tạo, quy chế đào tạo.
+ Tìm kiếm, đánh giá chất lượng các đơn vị đào tạo ngoài để lựa chọn đơn vị đào tạo phù hợp.
+ Xây dựng đội ngũ giảng viên nội bộ đảm bảo các tiêu chí về kiến thức, kỹ năng, tinh thần nhiệt huyết.
+ Chuẩn hóa bộ tài liệu đào tạo nội bộ.
+ Kiểm soát chi phí đào tạo không vượt hạn mức.
+ Quản lý toàn bộ tài liệu, bằng cấp hoặc chứng chỉ của các học viên sau khi tham gia các khóa đào tạo.
- Giám sát và đánh giá chất lượng đào tạo
- Tổ chức hoạt động khen thưởng, kỷ luật trong công tác đào tạo
3. Các công việc HCNS khác
Quản lý các kế hoạch Nhân lực như tuyển dụng, Chế tài, trợ cấp, đền bù nhân công, mối quan hệ nhân viên, quản lý tiền lương, các chương trình ghi nhận thành tích nhân viên và huấn luyện cho nhân viên Resort. Đảm bảo tuân thủ chính sách, hỗ trợ các hoạt động tiên phong của Công ty, và đẩy mạnh văn hóa doanh nghiệp theo hướng tích cực.
1. Lập kế hoạch ngân sách nhân sự
2.Lập kế hoạch tuyển dụng, đào tạo, phát triển nguồn nhân lực định kỳ năm, quý, tháng; xây dựng chính sách thăng tiến và thay thế nhân sự
3.Xây dựng quy chế lương thưởng, các biện pháp khuyến khích, kích thích người lao động làm việc, thực hiện các chế độ cho người lao động.
4.Quản lý bộ phận nguồn nhân lực đảm bảo nhân viên tuân thủ chính sách Resort
5.Đảm bảo tuân theo luật pháp, các quy định, chính sách và quy trình của Resort, và các thỏa ước công đoàn liên quan đến quy trình Kỷ luật; Thảo luận với các trưởng bộ phận về những hành động và quản lý thích hợp; Thực hiện và giám sát hiệu quả mối quan hệ nhân viên và các chương trình phúc lợi trong Resort.
6.Các nhiệm vụ khác.
Recruitment:
Develop and implement recruitment procedures and strategies to attract the most qualified candidates for vacancies position
Analyze the hotel manpower requirements
Coordinate with the related managers on the recruitment of qualified personnel based on approval of General Manager, following established standards, policies and procedures
Conduct recruitment and exit interviews
Maintain good working relationships and partnerships with recruitment agencies/ sources
Team Management:
Interview, select and recruit direct reports
Identify and develop team members with potential
Conduct performance review and issues that arise within the team
Develop, conduct maintain all staff training programs for team members, focusing on their development needs, providing them with new skills to meet the changing needs of the business.
Compensation and Benefit:
Manage personnel programs such as employment compensation, benefits, employee relations, employee recognition programs, etc. Ensure policy compliance, support the Company’s initiatives, and promote a positive employee culture.
Review, revise and newly develop policies and programs for HR management
Update legal changes and ensure the compliance of HR activities with the Hotel regulations and Government’s legislation.
Carry out C&B surveys for designing the competitive compensation and benefit scheme to retain talent.
Preparing & control HR budget regarding recruitment expense, salary, allowance, incentive, bonus and other benefits.
Training and Talent development:
Conducting orientation & induction training courses, specialized language trainings and other internal/ external trainings (OSH, leadership competency, First aid training, etc.) to support the hotel operations.
Analyze training feedback and training assessment to identify area for improvement.
Other duties:
Organize and support all internal hotel activities (DWS Heyday, Quarterly birthday celebration, Summer outing, Team of quarter outing, Family day, Bazaar day, Charity trip, DWS Christmas day, Staff party, Worker conference meeting, Trade Union meeting…)
In charge of coordination of bi-annual HR assessment, Employee Survey
Maintain good working relations with all departments and all external contacts: government officials, labor, tax, immigration, human resources associations.
Review and update all the policies/ procedures other human resource materials
Monitor the administration of the Performance Appraisal Program and act in an advisory capacity to department heads in such process
Investigate and review all disciplinary actions to ensure that all are complying with the labor law, internal company regulation, labor collective agreement
Job Summary – (Role Summary)
• Manages the Human Resources function of the Hotel aligned to the hotel’s mission, goals and objectives
• IHG’s Core purpose is to create Great Hotels Guest Love. Key to meeting this purpose is creating a balanced approach toward our Guests, People, Owners, and Partners. You will promote desired work culture around the Great Hotels Guest Love Steering Wheel. The Great Hotels Guest Love Steering Wheel is based on four quadrants: Our People, Guest Experience, Responsible Business and Financial Returns. Our Winning Ways are Core values of IHG, these behaviors will help you to create this culture. They are: Do the right thing, Show we care, Aim higher, Celebrate difference, and Work better together. This is how we act and behave with our guests and each other within IHG.
Essential Duties and Responsibilities – (Key Activities of the role)
• Develops the hotel’s HR strategy and plan in conjunction with the mission, goals and objectives of the hotel and presents to Executive Committee
• Establishes at the property, the IHG HR framework including:
o The organization structure
o HR Policies and Procedures
o Recruitment system
o Induction and Orientation procedures
o Training procedures
o Performance Appraisal system
o Transfer and promotion procedures
• Develops a hotel succession plan
• Designs HR forms, documents and processes
• Develops staffing policies in line with IHG guidelines
• Conducts training for manages in HR specialty areas (recruitment; effective roster costing; appraisals, etc )
• Assist Department Heads in customizing Job Descriptions
• Develops a reward and recognition system
• Perform the role of adviser, consultant and councilor to management and staff
• Develop strategies to correct operational problems relating to staff (including absenteeism, turn over, retention, morale etc)
• Manage industrial relations issues of the hotel
• Manage workers compensation and rehabilitation and medical insurance
• Manage the hotel’s superannuation scheme
• Develop and implement procedures for handling disciplinary and grievance interviews
• Establish relationships with external organizations including government training agencies; training consultants; private training providers and professional associations
• Provide advice to the General Manager which will assist in the meeting of strategic objectives
• Manage the legal issues of the department
• Respond to requests for information from internal and external sources, including Corporate Office
• Maintain remuneration scales in accordance with financial objectives
• Plan bonus, commission and incentive schemes for relevant staff
• Ensures comprehensive and regular staff communication sessions
• Prepares efficient work schedules considering the hotel and labor requirements
• Approves leave after considering hotel requirements
• Works with Manager of Finance and Business Support in the preparation and management of the Department’s budget
• In conjunction with the Emergency Response Team prepare emergency procedures upon advice from relevant authority that cover such emergencies as Fire, Power Outage, Bomb Threat, Cyclone Warnings, etc
• Fully conversant with all hotel emergency procedures
• Is prepared to implement assigned tasks during emergencies such as fires, power failures and bomb threats
• Ensures departmental Risk Management Calendar actions are up to date as per monthly calendar schedule.
• Updates Great Hotels Guest Love departmental Wheel in conjunction with departmental team, to be aligned with overall hotel Great Hotels Guest Love Steering Wheel. Communicates to team the actions to take on the Great Hotels Guests Love Wheel.
• Delivers on the IHG Commitment of Room to Be Yourself
- Thực hiện công tác tuyển dụng của công ty: Đăng tuyển, chọn lọc hồ sơ, lên danh sách, sắp xếp lịch phỏng vấn, tham gia phỏng vấn…
- Triển khai công tác đào tạo theo kế hoạch phê duyệt;
- Thực hiện các công tác liên quan đến chế độ chính sách cho người lao động bao gồm: Tiền lương, thưởng, BHXH – BHYT - BHTN, thuế thu nhập cá nhân...
- Thực hiện quản lý chi phí văn phòng và các công việc hành chính khác.
- Các công việc khác trao đổi cụ thể trong buổi phỏng vấn.