Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Tôn Đức Thắng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Develop and execute sales strategies to grow revenue in the Food & Beverage sector
- Monitor daily sales operations and optimize processes to improve conversion and customer experience
- Collaborate with marketing and operations teams on campaigns, product launches, and promotions
- Analyze sales data, market trends, and customer insights to make strategic decisions
- Ensure sales targets and KPIs are consistently met or exceeded
1. Chăm sóc khách hàng (70%)
- Trả lời khiếu nại, tư vấn khách hàng qua kênh thương mại điện tử (sử dụng chat)
- Hỗ trợ khách hàng, tìm cách giải quyết những vấn đề mà họ gặp phải
- Đề xuất và thực hiện các kế hoạch chăm sóc khách hàng, đo lường mức độ hài lòng của khách với sản phẩm và dịch vụ.
- Thực hiện khảo sát khách hàng về trải nghiệm khách hàng,chất lượng sản phẩm và dịch vụ, ghi nhận phản hồi giúp cải thiện sản phẩm, dịch vụ
- Báo cáo công việc cho cấp trên.
- Có thể hỗ trợ thêm một ít công việc về sắp xếp hàng hóa khi có thời gian rảnh.
2. Hỗ trợ kho (30%)
- Order đơn hàng trên hệ thống, đặt đơn vị vận chuyển
- Theo dõi tình hình đóng gói và vận chuyển đơn hàng
- Làm báo cáo về số lượng tồn kho và dự kiến đặt hàng
- Quay, dựng, chụp theo yêu cầu của BGD (80% dựng video từ source có sẵn và 20% quay, chụp, lồng tiếng video)
- Phối hợp với các thành viên khác trong nhóm marketing để đảm bảo xây dựng video phù hợp với chiến lược và thông điệp thương hiệu
- Quản lý dữ liệu hình ảnh, video của công ty trên các kênh media: Facebook, Website, YouTube, Tik Tok và các sàn TMĐT...
- Quản lý thiết bị quay phim và chịu trách nhiệm bảo trì, nâng cấp khi cần thiết
- Quản lý, sắp xếp kho Video logic thuận tiện trong việc truy xuất dữ liệu
- Thực hiện công việc theo sự phân công của Quản lý.
ROLE OVERVIEW
As a Recruitment & Training Specialist at Pasteur Street Craft Beer (PSCB), you will play a key role in attracting the right talent, onboarding new hires, and building a strong, engaged team across all our locations. You will collaborate closely with internal functions (HR, Operations, Marketing etc) and managers to ensure consistent hiring standards and training excellence across all locations.
KEY RESPONSIBILITIES:
Recruitment & Onboarding (60%)
• Partner with taproom managers to identify staffing needs in all positions for taproom operations.
• Coordinate end-to-end recruitment for taproom roles (from manager to front-line staff) and office roles.
• Write job postings and advertise job ads on appropriate platforms and social media channels.
• Screen applications, conduct initial interviews, and arrange/attend final interviews with hiring managers.
• Organize and support recruitment events and maintain active candidate pipelines.
• Manage onboarding processes to ensure a smooth and engaging new-hire experience.
• Prepare and submit weekly/monthly reports on recruitment status.
Training & Development (30%)
• Organize training sessions for new and current staff (service standards, beer knowledge, upselling, POS systems).
• Collaborate with taproom/office managers to assess training needs and skill gaps.
• Support the rollout and maintenance of training programs (e.g., SOPs, beer knowledge, customer service).
• Track training participation and completion rates
• Monitor training progress and staff performance post-training.
• Prepare and submit monthly reports on training and development status.
Teambuilding & Culture (10%)
• Plan and execute monthly team-building activities or internal engagement events.
• Support the development of a positive, inclusive, and collaborative work environment
• Collect and address feedback from staff on morale, communication, and teamwork.
• Prepare and submit monthly reports on Teambuilding and Culture.
QUYỀN LỢI CƠ BẢN
1. Xây dựng chiến lược kinh doanh cho kênh OTA
2. Xử lý và đàm phán hợp đồng với các nền tảng OTA
3. Cập nhật và quản lý nội dung sản phẩm/dịch vụ trên các nền tảng OTA
4. Quản lý đơn hàng, hợp đồng. Thực hiện công tác báo cáo và cam kết doanh thu theo chỉ tiêu
5. Thực hiện các công việc khác theo ủy quyền, yêu cầu của cấp trên.
2. Chế biến và kiểm tra món ăn
3. Xây dựng và cải tiến thực đơn
4. Đào tạo nhân sự
5. Quản lý thiết bị
6. Công việc khác
JOB SUMMARY
Respond and attend to guest repair requests. Communicate with guests/customers to resolve maintenance issues with little to no supervision. Perform preventive maintenance on tools and equipment, including cleaning and lubrication. Carry equipment. Identify, locate, and operate all shut-off valves for equipment. Maintain maintenance inventory and requisition parts and supplies as needed. Assure each day’s activities and problems that occur are communicated to the other shifts using approved communication programs and standards.
Follow all company and safety and security policies and procedures. Welcome and acknowledge all guests according to company standards. Adhere to quality expectations and standards. Develop and maintain positive working relationships with others. Perform other reasonable job duties as requested.
General Maintenance
• Display above average engineering operations skills and strong general mechanical ability.
• Display proficiency in any three of the following categories, above average skills in three more of the following categories and basic skills in the remaining categories: air conditioning and refrigeration, electrical, mechanical, plumbing, pneumatic/electronic systems and controls, carpentry and finish skills, kitchen equipment, vehicles, energy conservation, and/or general building.
• Display advanced ability to read standard blue prints and electrical schematics concerning plumbing and HVAC.
• Troubleshoot and perform repairs on all types of equipment (e.g., pump and motor replacement), plumbing (e.g., plunge toilets and unclog drains), electrical equipment including lamps, air conditioners, HVAC equipment, cosmetic items, replace electrical switches and outlets, and program TV's.
• Perform general housekeeping duties.
• Perform advanced troubleshooting of all hotel Mechanical, Electrical, and Plumbing systems.
Accident Prevention and Safety
• Follow company and department safety and security policies and procedures to promote a clean, safe, and secure environment.
• Complete appropriate safety training and certifications to perform work tasks.
• Follow policies and procedures for the safe operation and storage of tools, equipment, and machines.
• Follow Hazardous Material Management Program procedures for handling and disposing of chemicals, fertilizer, pesticides, blood borne pathogens, etc., including using Material Safety Data Sheets (MSDS).
• Use proper equipment, wear appropriate personal protective clothing (PPE), and employ correct lifting procedures, as necessary, to avoid injury.
• Identify and correct unsafe work procedures or conditions and/or report them to management and security/safety personnel.
• Maintain a working knowledge of fire sprinkler and emergency power system and be familiar with the duties and responsibilities of the Fire and Emergency Rescue Teams.
• Follow property specific procedures for handling emergency situations (e.g., Fire and Emergency Response Team, evacuations, medical emergencies, natural disasters) in order to preserve the building and its systems during the emergency and act as quickly and responsibly as possible to return the building to its normal operating status.
• Display solid knowledge and skill level in the safe use of hand and power tools and other materials required to perform repair and maintenance tasks.
• Use the Lockout/Tagout system before performing any maintenance work
2. Chế biến món ăn
3. Phối hợp lên menu cho nhà hàng
4. Bồi dưỡng nhân sự kế thừa
5. Quản lý trang thiết bị bộ phận bếp
6. Các công việc khác