Tổng hợp việc làm cho sinh viên Học viện Ngân hàng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
Công việc đặt phòng
Đón tiếp khách hàng
Chăm sóc khách hàng trong quá trình lưu trú
Tiễn khách
Bảo quản & Quản lý hệ thống
- Đảm bảo tuân thủ tiêu chuẩn dịch vụ chung của Tập Đoàn
- Đảm bảo sảnh luôn được vệ sinh sạch sẽ, đúng tiêu chuẩn setup nội thất/ bảng biển: bàn ghế, sofa, quầy lễ tân, đón tiếp
- Luôn tiến hành đào tạo, thực tập và tổ chức đội ngũ đề phòng các trường hợp khẩn cấp như cứu hỏa, cứu nạn.
- Tiếp đón và phục vụ các đoàn khách VIP, VVIP
- Sẵn sàng đi công tác
POSITION SUMMARY:
The key purpose of the E-Commerce Supervisor is to drive internet business, especially online distribution in order to achieve goals.
RESPONSIBILITIES:
- Digital and E-Distribution Strategy Execution
- Digital Acquisition Marketing
- Marketing and Communication Partnership
- Hotel Website Content Optimization
- E-Commerce Communication and Training
POSITION SUMMARY:
Clean guest rooms and/or suites in a timely and thorough manner to ensure total guest satisfaction.
RESPONSIBILITIES:
- Clean and maintain guest rooms, guest corridors, linen rooms and cupboards according to set standards and procedures.
- Replenish guest supplies.
- Ensure guest services specified by superiors and guests requests are promptly and courteously met.
- Report damage or malfunction in hotel rooms to superior.
- Maintain equipment in proper state of cleanliness and repair.
- Maintain a section room report.
- Maintain a daily room checklist.
- Meet with superior and takes on daily assigned tasks.
- Report and submits lost and found articles to superior immediately.
- Report guest complaints to superior immediately.
- Report unusual behavior/activities on floors to supervisor.
- Record room status in allocated section accurately.
- Comply with hotel’s health, safety and hygiene policy.
- Attend meetings and training sessions as required.
- Create and maintains floral arrangements.
- Carry out valet services when required including delivery of linen or processing laundry orders.
- Complete other tasks which assigned by the leader.
POSITION SUMMARY:
Clean and service the assigned public areas according to established quality standards and procedures.
RESPONSIBILITIES:
- Ensure working knowledge of all hotel public areas.
- Ensure cleaning schedules are completed in a routine and timely manner.
- Respond to emergencies effectively and efficiently.
- Liaise with PA Supervisor in relation to chemical usage, problems or rectification suggestions.
- Contribute to Housekeeping Departmental Meetings and trainings.
- Maintain knowledge of special programs and events in the hotel in order to recognize and respond to guests needs.
- Maintain Hotel information to be able to provide information to guests.
- Assist guests and escort them to locations within the hotel at their requests.
- Complete tasks as directed by Management.
- Refer major complaints to management.
- Operate equipment safety and sensibly.
- Maintain stock levels.
- Recycle where possible.
- Work in line with business requirements.
- Complete other tasks which assigned by the leader.
- Rà soát kiểm tra việc thực hiện các chương trình kinh doanh tại nhà hàng
- Xây dựng kế hoạch lợi nhuận tháng/năm và kiểm soát thực hiện, đánh giá điều chỉnh
- Kiểm tra việc thực hiện chế độ thanh toán tiền mặt và các hợp đồng kinh tế, hợp đồng dịch vụ tại Công Viên Nhỏ
- Tổ chức chỉ đạo việc kiểm kê tài sản cố định, CCDC, tiền mặt, nguyên liệu
- Thường xuyên rà soát chính sách giá bán, bảng giá bán với ghi nhận của bộ phận thu ngân để phát hiện các sai sót và điều chỉnh kịp thời.
- Kiểm tra nghiêm ngặt về hồ sơ tạm ứng, thanh toán theo quy định tại Công Viên Nhỏ
- Lập, phân tích, kiểm tra và gửi BLĐ các báo cáo hoạt động kế toán tuần/tháng/quý/năm & các báo cáo theo yêu cầu của BLĐ.
- Làm các công việc theo phân công của quản lý
Hạch toán - Hạch toán các khoản chi phí đầu vào (lương, điện nước, partime ..)
- Hạch toán, Kê khai hóa đơn đầu vào
- Hạch toán phiếu chi, báo nợ ngân hàng Đúng, đủ và kịp thời
- Kiểm tra tính hợp lý, chính xác của hồ sơ thanh toán, hạch toán toàn bộ chi phí phát sinh theo bộ thanh toán hàng ngày.
- Hạch toán ghi nhận chi phí liên quan đến tiền lương của người lao động như chi phí tiền lương, tiền thưởng, bảo hiểm xã hội, thuế thu nhập cá nhân Đảm bảo chính xác và kịp thời
Kiểm soát - Kiểm soát chi phí:
+ Định kỳ rà soát lại toàn bộ khoản mục chi phí và điều chỉnh (nếu có)
+ Kiểm tra tính hợp lý, hợp lệ của chi phí và hồ sơ, chứng từ theo quy định Đúng và đầy đủ
Kiểm tra tính pháp lý của các hợp đồng đầu vào: kiểm tra thông tin pháp lý của các bên liên quan, giá trị hợp đồng, điều khoản thanh toán. Đúng, đầy đủ, hợp lệ, hợp pháp
Tờ khai thuế - Thuế GTGT: Hàng tháng kết xuất dữ liệu thuế giá trị gia tăng đầu ra, đầu vào gửi cho Kế toán Thuế - FDL Đầy đủ và chính xác
- Thuế NTNN:
+ Tổng hợp dữ liệu, tính thuế nhà thầu nước ngoài phải nộp trong kỳ
+ Kết xuất tờ khai (file in và excel)
+ Làm đề nghị nộp tiền vào ngân sách nhà nước.
=> Gửi cho Kế toán Thuế - FDL Đầy đủ và chính xác
- Thuế TNCN:
+ Tổng hợp dữ liệu, kiểm tra thông tin của cá nhân có thu nhập vãng lai
+ Kiểm tra số thuế TNCN phải nộp
+ Điền thông tin vào bảng kê
=> Gửi cho Kế toán Thuế - FDL Đầy đủ và chính xác
Công việc khác liên quan - Một số công việc khác được phân công. Đúng chất lượng và tiến độ yêu cầu.
Tiếp nhận và kiểm tra hồ sơ
- Hàng ngày tiếp nhận toàn bộ hồ sơ thanh toán từ các bộ phận
- Kiểm tra điều kiện thanh toán sau chuyển cho Trưởng bộ phận Kế toán xem xét và ký soát xét
- Chuyển hồ sơ thanh toán về Hội sở để trình Tổng Giám đốc ký duyệt
- Nhận lại hồ sơ và làm thủ tục thanh toán. Theo quy định của Tập đoàn
Hạch toán
- Hạch toán thanh toán tiền mặt:
+ Lập Phiếu chi
- Hạch toán thanh toán qua ngân hàng:
+ Ghi nhận số tiền đã thanh toán
- Hạch toán toàn bộ chi phí phát sinh và kiểm soát hạn mức chi phí Đúng và đầy đủ
Quản lý công nợ
- Theo dõi và quản lý công nợ phải trả cho nhà cung cấp
- Theo dõi và quản lý công nợ cá nhân của cán bộ nhân viên Theo quy định của Tập đoàn
Báo cáo
- Công nợ tạm ứng của cán bộ nhân viên định kỳ (tuần / tháng)
- Công nợ phải trả nhà cung cấp theo định kỳ (tuần / tháng) Theo quy định của Tập đoàn
Công việc khác liên quan
- Một số công việc khác được phân công. Đáp ứng đúng chất lượng, tiến độ yêu cầu.
- Checking for proper identification, maintaining the appearance and cleanliness of the bar area
- Scheduling employees, supervising other bartenders & handling employee issues
- Checking identification to ensure customers are the legal age to purchase alcohol.
- Ordering supplies and alcohol and overseeing the workings of the bar area.
- Be responsible for the cleanness, safeness of Bar area
- Handle guest complaints directly or refer them to the Bar Manager
- Assist Bar manager in training and improving bartender’s performance
- Other tasks assigned by manager
- Prepare weekly schedules for bartender, bar back and server staff to adequately cover all shifts. Provide for coverage in case of employee absence and adjust staffing as necessary to meet business demands.
- Monitor inventory of beverages to ensure adequate stock is maintained and to prevent excess pours or abuse by staff. Requisition purchases as needed.
- Oversee cleanliness of staff and physical bar area, paying special attention to possible health hazards and code violations.
- Responsible for the beverage cost of bar; sets standard recipes for all beverages.
- Review sales and beverage costs, and reconcile any discrepancies in accounting. Ensure proper cash management.
- Presents at the monthly beverage physical inventory and monitors the activities.
- Resolve customer complaints promptly and according to company guidelines.
- Oversee the preparation of beverages and ensure quality of product served
- Propose and build & supervise the implementation the ideas of menu & business marketing strategies to enhance beverage’s revenue.
- Assist HR in recruiting & training Bartender & enhance the service standard
- Other tasks assigns by manager
- Maintains a friendly, cheerful and courteous demeanor at all times.
- Responds to telephone and in-person inquiries regarding reservations, hotel information and guest concerns.
- Arrange FO staff’s shift; supervise daily shift process ensuring all team members adhere to standard operating procedures.
- Train, direct the work of, resolve issues/problems and coach and counsel the front desk team members to ensure a quality operation.
- Resolve customer issues, complaints, problems in a quick, efficient manner to maintain a high level of customer satisfaction and quality service.
- Check all billing instructions are correctly updated
- Controls cash transactions at the front desk and maintains complete responsibility for personal bank as specified by hotel bank agreement policy.
- Supervise the operations of the front desk to ensure an optimal level of service and hospitality is provided to the guests.
- Responsible for assisting guests with check-in and check-out, up-selling the service which include F&B, Spa, Tour,…
- Other Taskes assigned by Hotel manager & FOM
- Greet guests in a friendly, smiley face and professional manner.
- Handle all Spa services’ booking and make booking arrangement accordingly.
- Be knowledgeable about all aspects of the Spa services and facilities.
- Provide information and literature of facility in person and via telephone.
- Control entry into all areas of facility by restricting all un-authorised individuals.
- Collect moneys or other suitable payment from clients for all services rendered.
- Exercise thorough knowledge of opening and closing procedures.
- Conduct Spa tours if required.
- Ensure smooth operation of Spa receptions
- Respond to inquiries by phone and in person, providing complete details of all Spa aspects.
- Handle special assignments and secretarial duties if require
- Upsell sales package following the Spa concept.
- Maintain the guest profile.
- Assist in the administration and implementation of staff training in reception operations i.e. business telephone usage, Guest relations, Spa treatments (massage, scrub, facial, etc.)
- Maintain inventory and stocking of all products unexpired.
- Follow the Telephone Etiquette Standards
- To ensure the facility is in peak condition at all times (operations and cleanliness).
- To ensure guest satisfaction at all times by ensuring that safety and service is always the Spa's first priority.
- To carry out any other duties and responsibilities as assigned
- Develop promotion and event nights to satisfy the needs of the guests
- Create colorful and attractive seasonal menu and buffet.
- Ensure that standards for quality, content and variety are met
- Ensure that all guests leave restaurant satisfied
- Monitor and handle guest complaints by following the instant pacification procedures and ensuring guest satisfaction
- Regularly seek feedback from guests
- Manage and plan the tasks for each workstation.
- Control the quality and amount of Kitchen & FB production
- Perform other duties as maybe assigned
- Recruit staffs and develop the positive attitude, job skill, knowledge, autonomy and creativity of the staff.
- Develop and implement training plans for staffs
- Provide them the basis of working in a kitchen & FB department in order to increase their qualification and culinary/ service knowledge.
- Adapt to their capacities and attitudes.
- Develop training and development plans for kitchen staff; implement and evaluate these plans
- Plan time, meetings, scheduled events and activities effectively and within resources as budgeted
- Set up monitoring systems to ensure policies and procedures are effective and being utilized
- Demonstrate professional attitude and behavior at all times
- Ensure a high level of cleanliness is maintained in your area
- Pre-empt problems by introducing standard work practices and expectations
- Kiểm tra hàng hóa, thực phẩm nhập vào bao gồm cả số lượng và chất lượng
- Kiểm tra nguyên liệu, thực phẩm tồn từ ca làm việc trước để có hướng xử lý phù hợp, hạn chế tối đa tình trạng lãng phí nguyên liệu; đồng thời lên kế hoạch order hàng hóa
- Thực hiện tẩm ướp nguyên liệu phù hợp cho từng món ăn theo chuẩn nhà hàng
- Trực tiếp chế biến món ăn theo đúng quy trình, tiêu chuẩn của nhà hàng; đảm bảo tuân thủ quy định về vệ sinh an toàn thực phẩm, nội quy an toàn lao động trong bếp
- Thực hiện công đoạn trang trí món ăn sau chế biến theo chuẩn nhà hàng
- Khi bếp trưởng, bếp phó, tổ trưởng bếp vắng mặt, bếp chính sẽ thay mặt xử lý tất cả các công việc trong bếp bao gồm phân chia công việc và quản lý nhân viên; báo cáo lại cho bếp trưởng vào cuối ca
- Có trách nhiệm giữ gìn, bảo quản các thiết bị, đồ dùng trong bếp; thường xuyên kiểm tra tình trạng máy móc, thiết bị và báo cáo kịp thời nếu phát hiện hư hỏng
Thông tin liên hệ: Flamingo Đại Lải Resort - thôn Ngọc Quang, Ngọc Thanh, Phúc Yên, Vĩnh Phúc
Điện thoại: 0985 613 090/ 0904 880 828 (Mr. Tuấn Anh);
Đăng ký thông tin cá nhân qua link: http://bit.ly/2SS4Oru
Thông tin tham khảo: https://www.youtube.com/watch?v=-03ExZDNHsY
- Perform financial analysis and reporting to management as needed.
- Monitor expenditures, analyze revenues and determine budget variances and report the same to management.
- Respond to accounting inquiries from management in a timely
- Reports to GM and BOD
- Directly manages
* Key Responsibilities
- Lead all statutory and reporting requirements, budgeting/forecasting, cash-flow management and taxation for company
- Maintain daily financial control of the business within budgetary guidelines. Ensure that all finances are properly administered and monitored, including credit control
- Engage in ongoing cost reduction analyses in all areas of the company
- Providing management with material weaknesses in control identified and recommendations
- Manage and oversee the daily operations including: accounts payable/receivable, cash receipts, general ledger, payroll, budgeting, cash forecasting, revenue and expenditure variance analysis, capital assets reconciliations, fixed asset activities - Participate in setting the process, regulation in financial management
- Provide the financial statements, compile key business metrics and report on them to management. Create additional analyses and reports as requested by management
- Promote high staff utilization & productivity and provide effective on‐the‐job training
- Finalising accounts at year end, preparing the annual audit pack and drafting of annual financial statements.
- Submission of regulatory filings and submission within required deadlines
- Communicating with external parties i.e. Banks, Creditors, Auditors, Tax department.
- Other tasks assigned by GM/BOD - Daily tasks - Maintain daily financial control of the business within budgetary guidelines. Ensure that all finances are properly administered and monitored, including credit control
- The accounting and statistical organization is suitable with the operation of the company according to the requirements of each period, in line with the undertakings and strategies of the company. Ensure the accurate recording and calculation of all business processes throughout the company
- Controlling payment, manage revenue, supervise efficient working of all financial transactions to forecast the daily and weekly the cash flow to submit to BIM Financial Dept to arrange the payment fund for Elite
- Provide the financial data and analysis reports to GM/BOD, take part in the process of accessing and suggesting the effective financial decisions
- Assist other departments to deal with accounting-related matters with clients, suppliers and related entities
- Develop training and development plans for staff, implement and evaluate these plans
- Monthly reporting on departmental revenue and expenses. Responsible for controlling of all confidential and financially related information of Front Office.
- Handle and solve special requests and complaint
- Perform other duties as General Manager’ requirement
- Preserve excellent levels of internal and external customer service
- Design exceptional menus, purchase goods and continuously make necessary improvements
- Identify customers needs and respond proactively to all of their concerns
- Lead F&B team by attracting, recruiting, training and appraising talented personnel
- Establish targets, KPI’s, schedules, policies and procedures
- Provide a two way communication and nurture an ownership environment with emphasis in motivation and teamwork
- Comply with all health and safety regulations
- Report on management regarding sales results and productivity