Tổng hợp việc làm cho sinh viên Học viện Ngân hàng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Làm báo cáo đồ uống hằng ngày theo sự hướng dẫn và điều phối của giám sát & Quản lý
- Kiểm soát chi phí (cost) và chất lượng đồ uống
- Sắp xếp & bảo quản công cụ dụng cụ tại nơi làm việc trong trách nhiệm của mình và giữ gìn tài sản chung của bộ phận và khách sạn
- Đảm bảo vệ sinh khu vực làm việc của mình và giữ gìn vệ sinh chung của khách sạn
- Đọc kĩ sổ tay nhân viên và tuân thủ toàn bộ nội quy/quy định của khách sạn
- Đảm bảo luôn nhã nhặn, lịch sự và tuân thủ tuyệt đối tiêu chuẩn phục vụ chuyên nghiệp và tận tâm đối với khách hàng
- Trung thực , hợp tác, hỗ trợ giúp đỡ đồng nghiệp trong công việc
- Thực hiện các nhiệm vụ, công việc khác được giao bởi quản lý./
+ Đảm bảo quy trình làm vệ sinh được thực hiện theo đúng tiêu chuẩn của khách sạn và hoàn thành đúng thời gian quy định.
Làm vệ sinh các khu vực được phân công theo định kỳ
+ Định kỳ thực hiện việc lau cửa kính tại các khu vực công cộng
+ Làm sạch bụi trên bề mặt cửa kính bằng thiết bị, dụng cụ chuyên dụng.
+ Dùng hóa chất thích hợp làm sạch các chất bẩn, vết ố có trên bề mặt cửa kính rồi dùng gạt hút hết phần nước bẩn đã lau ra.
+ Lau lại bằng nước sạch rồi lau khô
+ Định kỳ làm vệ sinh các phòng chức năng của khách sạn
Giải quyết những yêu cầu, phàn nàn của khách
+ Tiếp nhận các yêu cầu xử lý những sự cố liên quan đến vấn đề vệ sinh công cộng trong khách sạn.
+ Nhanh chóng thực hiện các yêu cầu, giải quyết các phàn nàn để khách lưu trú hài lòng về chất lượng phục vụ của khách sạn
Bảo quản máy móc, thiết bị, dụng cụ
+ Thực hiện các công việc khác khi có yêu cầu của cấp trên.
- Setup, prepair table, equipment in bar or restaurant as standard
- Take order, handle and implement serving under Hotel' s SOP, provide maximum of customer's demands
- Take care Room Service if require
- Make payment under SOP
- Report to Sup/Manager issues out of control
- Take other task of manager require
- Review arrival lists to welcome guests
- Attend to special guests (e.g. VIPs) and answer their inquiries
- Help prepare welcome folders with collateral (e.g. room service menus, area descriptions)
- Provide information about amenities, area and venues and promote services
- Welcome a guest into the business establishment, for a hotel, a warm reception is made sure to be given; ensure their guests are happy with their service at all times. Escorts VIP guest to their room and offers them the amenities they may want to avail.
- Offer assistance with certain tasks (e.g. confirming travel arrangements, taking messages)
- Record information in the logbook daily
- Ensure compliance with health and quality standards
- Be able to listen to the complaints that may arise from the guests; stay calm and composed all the time and respond in a positive manner to the guest whose standards are not met
- Assists the guests in their travel needs, like tours they can enjoy, where to dine, shop or rent a car among other arrangements that guests may desire to be helped with
- Other tasks assigned by manager
- Trình thực đơn, tiếp nhận nhu cầu gọi đồ ăn, thức uống
- Phục vụ đồ ăn, thức uống cho khách theo tiêu chuẩn 5 sao
- Hỗ trợ khách hàng khi họ cần
-Thực hiện các công việc theo yêu cầu của cấp trên
...
Đảm bảo vệ sinh
- Duy trì vệ sinh trong khu vực bếp bao gồm sàn, tường, trần, bẫy mỡ, dàn hút và các thiết bị bếp.
- Sử dụng đúng dụng cụ và hóa chất chuyên dụng để vệ sinh và đảm bảo An toàn vệ sinh thực phẩm (tham khảo quy trình vệ sinh các thiết bị bếp).
- Dọn dẹp, sắp xếp quầy buffet và các vật dụng, thiết bị phục vụ cho các bữa buffet.
- Giữ gìn, bảo quản các thiết bị, đồ dùng trong nhà bếp. Báo cáo kịp thời khi xảy ra hư hỏng.
- Tiếp nhận công việc được phân công và yêu cầu cần làm trong ca từ Tổ trưởng hỗ trợ.
-Đảm bảo an ninh, an toàn đối với: tài sản, khách hàng, đối tác khi đến làm việc, CBNV đang làm việc, hình ảnh, mỹ quan của Cơ sở/Công ty
-Trông giữ phương tiện của của công ty, các phương tiện của khách hàng, đối tác, CBNV.
-Phân luồng và điều tiết giao thông tại các khu vực bên trong cơ sở hoặc các vị trí bất cập về ách tắc giao thông
-Kiểm tra giám sát và duy trì việc thực hiện nội quy, quy định của cán bộ nhân viên, khách hàng, nhà thầu thi công hay các đối tượng khác làm việc, cư trú trên địa bàn quản lý
-Giám sát, chủ động quan sát và xử lý các vấn đề khu vực trong và ngoài khách sạn
-Kiểm tra đèn thắp sáng, vật dụng sinh hoạt và công cụ phục vụ cho công tác hàng ngày của CBCNV tại Trung tâm sau giờ làm việc để phòng chống cháy nổ an toàn cơ quan
-Tổ chức hỗ trợ triển khai các chương trình bán hàng, MKT bán hàng thông qua các đại lý, qua sales call và tại cơ sở.
-Tổ chức triển khai, theo dõi, đánh giá và báo cáo hiệu quả của các chương trình MKT đã thực hiện.
-Phối hợp cùng người quản lý, lập kế hoạch marketing theo Quý và Năm (theo tháng nếu có yêu cầu).
-Phối hợp với người quản lý, lập kế hoạch ngân sách cho MKT theo năm.
-Tổ chức các hoạt động marketing và giám sát việc xây dựng và triển khai chiến lược marketing tích hợp toàn diện cho các sản phẩm dịch vụ.
-Xây dựng quan hệ và quản lý mối quan hệ với các đối tác truyền thông trong nước & quốc tế.
-Phối hợp trong quá trình nghiên cứu thị trường và tham gia việc xây dựng chiến lược thương hiệu hoặc chính sách bán hàng và marketing của từng dòng sản phẩm trong phạm vi công việc được giao.
-Lập kế hoạch, tổ chức triển khai các sự kiện hỗ trợ hoạt động bán hàng, tri ân khách hang, giới thiệu sản phẩm thương hiệu.
Chiến lược, kế hoạch kinh doanh
Nghiên cứu phát triển thị trường
Phát triển mạng lưới khách hàng, đại lý
Triển khai công tác bán hàng
Quản lý công cụ kỹ thuật số
2. Marketing
Chiến lược và tiêu chuẩn thương hiệu
Tổ chức quảng bá sản phẩm, dịch vụ
3. Doanh thu
Phân tích và định hướng chiến lược
Quản lý doanh thu
Quản lý công nợ của khách hàng theo tiến độ
1. Lập kế hoạch và đánh giá khả năng thu hồi công nợ trong tháng dựa vào danh sách khách hàng từ bộ phận thủ tục hợp đồng đối với khách hàng bất động sản;
2. Lập kế hoạch và đánh giá khả năng thu hồi công nợ trong tháng dựa vào danh sách khách hàng từ bộ phận bàn giao đối với các sản phẩm Giá trị gia tăng;
3. Theo dõi, cập nhật tình trạng thanh toán của khách hàng theo tiến độ thanh toán;
4. Gọi điện, đôn đốc khách hàng hàng ngày, xử lý công nợ đến hạn đảm bảo dòng tiền chi tiêu trong tháng theo kế hoạch đặt ra;
5. Thu hồi, xử lý công nợ quá hạn;
6. Đề xuất các phương án xử lý công nợ khó đòi;
7. Cập nhật báo cáo với các phòng ban liên quan;
8. Nhập dữ liệu lên phần mềm landsoft (hoặc tên gọi khác tùy từng thời điểm); - Đảm bảo công nợ đến hạn thanh toán được thu hồi 100%.
- Đảm bảo dòng tiền phục vụ công việc chi tiêu trong tháng.
- Hạn chế tối thiểu công nợ quá hạn, khó đòi theo chỉ tiêu hạn chế của ban TCKT.
- Gửi cập nhật báo cáo đúng hạn cho trưởng Bộ phận và các phòng ban liên quan.
Quản lý thư thông báo, xác nhận, đơn từ 9. Làm thư thông báo đóng tiền, thư xác nhận thanh toán gửi khách hàng;
10. Làm thư thông báo nhắc nợ nếu khách hàng không thanh toán đúng hạn theo yêu cầu;
11. Đưa ra các giải pháp, xin ý kiến lãnh đạo đối với các trường hợp quá hạn không thanh toán (sau tất cả các nỗ lực như gọi điện rất nhiều, gửi thư thông báo thanh toán rất nhiều lần, đã vi phạm nghĩa vụ thanh toán theo hợp đồng …);
12. Tiếp nhận và xử lý thông tin phản hồi của khách: xin giãn hạn thanh toán, thanh toán sớm…
- Các công việc thực hiện đúng deadline, nộp báo cáo đầy đủ cho trưởng bộ phận.
- Xử lý kịp thời và đề xuất phương án xử lý những đơn thư cảu khách hàng.
Quản lý hồ sơ, tiến độ giải ngân
13. Cung cấp thông tin, hồ sơ cần thiết cho ngân hàng liên quan đến việc giải ngân;
14. Theo dõi tiến độ giải ngân, kịp thời xử lý và báo cáo với trưởng bộ phận các vướng mắc liên quan. Đảm bảo tiến độ giải ngân đúng hạn thanh toán theo hợp đồng.
Công nợ của CBT sử dụng dịch vụ theo CSBH
15. Theo dõi công nợ của CBT sử dụng dịch vụ theo Chính sách bán hàng ban hành, hoàn thành hồ sơ thanh toán liên quan; Hoàn thành các công việc đúng hạn, cập nhật báo cáo đầy đủ.
Các công việc khác theo yêu cầu
16. Luôn luôn nâng cao tinh thần học hỏi, phát triển bản thân để ngày càng chuyên nghiệp;
17. Thực hiện những công việc khác theo sự phân công của lãnh đạo trực tiếp và Ban Giám đốc. Hoàn thành các công việc đúng hạn, cập nhật báo cáo đầy đủ.
+ Lên kế hoạch, sắp xếp lịch làm việc cho bộ phận dựa vào tình hình kinh doanh, số lượng tiệc.
+ Phân công, điều phối công việc cho các trưởng ca và các nhân viên bếp
+ Giám sát mọi hoạt động của bộ phận bếp, đảm bảo đáp ứng những tiêu chuẩn của nhà hàng – khách sạn.
+ Phối hợp chặt chẽ với các giám sát bếp, quản lý nhà hàng để đem lại chất lượng phục vụ tốt nhất cho khách hàng.
- Phối hợp lên menu cho nhà hàng
- Phối hợp Tuyển dụng, đào tạo, bồi dưỡng nhân sự
- Quản lý trang thiết bị bộ phận bếp
- Thường xuyên kiểm tra kho bảo quản nguyên liệu, chất lượng nguyên vật liệu sử dụng cho việc chế biến món ăn
- Làm các báo cáo công việc được phân công.
- Thực hiện các công việc khác khi được cấp trên yêu cầu.
+ Cung cấp chất lượng tốt nhất cho khách hàng theo đúng tiêu chuẩn chất lượng quy định của khách sạn
+ Tư vấn cho khách về cách trị liệu và liệu trình cho từng sản phẩm/dịch vụ
- Địa điểm làm việc: Văn phòng Symphony, Đường Chu Huy Mân, Vinhomes Riverside, Long Biên, Hà Nội.
- Tiếp nhận, trả lời và xử lý các yêu cầu của khách hàng (các vấn đề trong phạm vi chuyên môn, nghiệp vụ) qua điện thoại, email, tin nhắn FB, tin nhắn Live Chat, hệ thống
- Tổng hợp thắc mắc về chính sách bán hàng, quy định, quy chế…khi triển khai các chương trình từ các bộ phận liên quan
- Thực hiện tư vấn, tiếp nhận và xử lý các yêu cầu đặt phòng, vé máy bay, gói tour,..
- Tiếp nhận các yêu cầu của khách hàng khi gặp sự cố trong quá trình sử dụng sản phẩm, kiểm tra trên các phần mềm quản lý hệ thống, phân tích đánh giá theo quy trình nghiệp vụ và xử lý trực tiếp cho khách hàng trong phạm vi thẩm quyền được quy định
- Tiếp nhận các khiếu nại của khách hàng, đánh giá và phân loại mức độ phức tạp để trực tiếp xử lý và phối hợp với các Phòng ban Bộ phận liên quan tìm giải pháp nhằm giảm thiểu tối đa tác động xấu đến hình ảnh Công ty
- Phát hiện các sự cố điển hình trong quá trình tiếp nhận cuộc gọi và đưa ra các đề xuất phương án giải quyết trong phạm vi trách nhiệm nhằm đưa ra các biện pháp khắc phục kịp thời, hạn chế rủi ro
- Thường xuyên cập nhật thông tin mới nhất về sản phẩm dịch vụ khách sạn, du lịch lữ hành nhằm đảm bảo cung cấp thông tin về sản phẩm, dịch vụ chính xác nhất tới khách hàng
- Thực hiện các chương trình tiếp thị, chăm sóc khách hàng, giới thiệu các sản phẩm du lịch, bán chéo sản phẩm, quảng bá uy tín, hình ảnh của Vinpearl và Vinpearl Travel trong quá trình giao tiếp với khách hàng
- Thực hiện công việc khác theo yêu cầu của Trưởng nhóm hoặc Trưởng phòng
POSITION SUMMARY:
Support the food and beverage operation by cleaning and maintaining kitchen equipment and the premises whilst maintaining hygienic standards and practices. Adhere to local regulations concerning health, safety, or other compliance requirements, as well as brand standards and local policies and procedures.
RESPONSIBILITIES:
- Prepare kitchen equipment for use.
- Assist with checking and receiving goods.
- Store goods.
- Maintain storage areas.
- Clean and store equipment.
- Clean premises.
- Handle waste and linen.
- Maintain a hygienic kitchen.
- Clean the kitchen and equipment.
- Maintain personal hygiene.
- Attend to all briefings.
- Participate in training.
- Complete the other tasks and jobs which assigned by the leader.
POSITION SUMMARY:
The key purpose of the eCommerce Manager is to drive internet business, especially online distribution in order to achieve goals; maintain good relationship with major internet distributor; negotiate terms and condition, balance the business from internet related segments. Work closely with MarCom manager to develop property internet marketing strategy, to accommodate the needs for setting up internet offers, and to analyze the ROI of all internet marketing investment.
RESPONSIBILITIES:
- Member of Revenue management team, Interface with Marketing Communications managers, and sales leaders to position property properly online.
- Assure that hotel websites on Wyndham brand.coms and affiliated sites are fully optimized to maximize traffic from search engines.
- Perform quarterly hotel audits to assure that content, photography, and links on Wyndham brand.com and global sites hotel websites are up to date.
- Develop list of internet distributor, adopt proper channel management tool to manager extranet, to ensure internet sites have proper rates and inventory, and kept in parity.
- Develop internet marketing strategy, work with marketing to execute the plan. Initiate special internet offers, and monitor execution.
- Assist Director of Revenue Management or Revenue Manager to maintain good relationship with major internet distributor, wisely engage into internet distributors’ marketing activities, such as flash sale, promotions, etc.
- Monitor internet distribution productivity, analyze the return of running special offers and return on internet marketing.
- Coordinate field email marketing requests, coordinate email marketing and hotel special offer submissions for regional-level campaigns.
- Support regional, cluster and property marketing initiatives with e-marketing components that are in alignment with eCommerce strategies.
- Maintain frequent, active engagement with corporate eCommerce to ensure alignment, pull-through, and 2-way communication about the status, performance, opportunities, and issues related to online programs and initiatives.
- Provide tracking, analysis, and reporting on the effectiveness of all e-programs, e-marketing promotions, PPC, SEO, listings, links, banners, etc.
- Assist and coordinate electronic commerce marketing initiatives with marketing and sales.
- Monitor competitive online activity and provide reports.
- Complete other tasks which assigned by the leader.
POSITION SUMMARY:
Responsible for receiving and ensuring correct delivery of guest’s luggage to and from rooms, airport and cars and assists all guests with inquiries and requests. The Bellman perform various errands related to guest’s needs, comfort and satisfaction.
RESPONSIBILITIES:
- Assist with heavy packages, coats, suitcase, etc. being alert to give assistance courteously and quickly, before having to be asked
- Maintain a willingness to please attitude and give undivided attention to any approaching guest
- Adhere to guest checking in and checking out procedures pertaining to baggage handling
- Welcome guests at the main entrance, offering the greeting appropriate to the time of day taking particular note of repeat guests and Wyndham Reward members
- Assist arriving and departing guests by opening and closing car and taxi doors
- Guide the guest to the Front Desk and wait behind the guest during the check-in. Keep eyes on the Guest Service Agent who provides the signal for you to step forward and receive the room and rooming booklet from the Guest Service Agent. Without delay, escort the guests accordingly.
- Be familiar with the layout of the hotel and memorize the preferred route for escorting guests
- Room the guest in accordance with hotel standards
- Be familiar with the lift workings and emergency stairs
- Provide information to guests about the hotel facilities and services
- Provide guest services and guidance
- Learn and utilize names of guests, especially repeat and long staying guests and routinely greet guests as they pass through the lobby, remaining alert to situations where he can be of assistance to guests
- Keep the lobby clean and tidy, informing the Concierge Supervisor or Bell Captain if it needs major cleaning
- Maintain a well groomed hair style and wear clean, shiny well polished shoes and a neat uniform while on duty
- Help other employees in department, replacing them temporarily when necessary
- Keep the baggage room clean and in order before going off duty on each shift
- Upon arrival of newspaper, prepare them and deliver them to guest rooms as assigned by the Bell Captain
- Use the Duty Log to document matters of importance
- Operate Communicates equipment
- Arrange transport and coordinate luggage
- Manage the key system securely
POSITION SUMMARY:
Handle the billing and receiving of payments in all outlets in a timely, accurate and profession manner which ensure guest satisfaction and minimize losses to the hotel. Assist the food and beverage team with food and beverage preparation, service and clearing and cleaning in peak times. Adhere to local regulations concerning health, safety, or other compliance requirements, as well as brand standards and local policies and procedures.
RESPONSIBILITIES:
- Professionally handle enquiries billing and payment of bills in compliancy with the hotel’s established policies and procedures.
- Strictly adhere to the hotel’s established policies and procedures with regard to the handling of payments, credit, house funds and shift hand over.
- Ensure that sufficient stocks of checks, printed materials, cigarettes and small denotation are available at all times in the outlet.
- Verify the postings made by the wait staff on the pre-checking terminals and where necessary to make amendments to items billed, number of guests, etc in accordance with the hotel’s established policies and procedures.
- Account for all guests in numerical sequence, including those received from and/or handled over to other cashiers as well as voided and/or cancelled checks.
- Ensure the charged bill is checked against room number and name in accordance with computer listing prior to posting.
- Ensure that all work is balanced at the end of each shift and that the total, balances with the computer’s total.
- Inform the Food and Beverage Superviser of any problems encountered during shift and also clearly document in the outlet’s log book. In urgent cases, call the Income Auditor immediately, or in the absence the Manager on Duty.
- Ensure that the cashier workstation is tidy and clean at all times.
- Assist the food and beverage outlet team in peak and idle times by:
- Assisting with restaurant set up.
- Assisting with service.
- Assisting with clearing of dishes and table set up.
- Assisting with cleaning of outlet.
- Complete the other tasks and jobs which assigned by the leader.
POSITION SUMMARY:
Responsible for all activities relevant to the Front Desk such as the reception, check in / out, rooming of all Hotel guests, foreign exchange and assisting them with inquiries.
RESPONSIBILITIES:
- Greet all guests at all times in a friendly and helpful manner and attempts to learn and use guest’s name at every opportunity.
- Register and rooms all arrivals according to established procedures.
- Maintain intimate knowledge of departmental standards and procedures.
- Perform check in, check out and room change procedures and ensures all data are entered completely into the hotel systems in accordance with reservation.
- Maintain cashier float and ensures accurate daily report of all money received.
- Cash hotel guest’s personal and travelers checks and assists with currency exchange.
- Keep abreast of all modifications to accounting policies and procedures.
- Responsible and attends to guest’s request of using the service of safety box at all times.
- Knowledgeable of all special promotion procedures, for programs such as: Seasonal Packages, Wyndham Rewards programs.
- Attend to guest’s complaints, inquiries and requests, referees problems to supervisor/Guest Service Manager if he/she unable to assist.
- Familiar with other Wyndham Hotels so that guest indicating any next destination on the registration card can be “sold” an onward booking to another Wyndham Hotels.
- Do everything possible to ensure that the guests depart the hotel with a positive impression of hotel service.
- Perform the audit balances and prepares all works for audit in an orderly fashion.
- When on night shift, checks night report, prepare the morning report and prepare all necessary forms for the guest arrival.
- Maintain comprehensive knowledge of standard reservation procedures including correct forms to use, how to read telex, e-mail, messages, and how to interpret availability sources within the reservation systems.
- Take personal interest and pride to ensure that the front desk work area is kept clean and in an orderly state all times.
- Endeavor to maintain the high standards of the hotel with particular regard to the importance of Wyndham Rewards member and other VIP’s and with reference to hotel and to be a health or safety hazard.