Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kiến trúc Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
"+ Thực hiện việc cứu hộ cho khách tại hồ bơi trong khách sạn theo đúng quy định
+ Vệ sinh sạch sẽ tại các khu vực hồ bơi trong ca trực
+ Đảm bảo các trang thiết bị tuyệt đối an toàn sẵn sàng cho việc cứu hộ
+ Báo cáo cấp trên các công việc hàng ngày"
- Kiểm tra kỹ các yêu cầu mua hàng, ghi nhớ các yêu cầu: Thời gian giao hàng, tiêu chuẩn, số lượng được giảm giá, và ngân sách mua sắm của nhóm hàng này
To review purchase requisitions considering issues such as lead times, standardization, quantity discounts, and purchasing budgets.
- Giúp đỡ các bộ phận trong khách sạn tính toán đơn hàng mà họ yêu cầu sử dụng so sánh giá và các quy trình được duyệt khác nhằm có được giá tốt nhất
To assist any Department in the hotel in formulating their material requirements and to use competitive bidding or other approved procedures to obtain the best price.
- Phân tích giá trị của các nguyên liệu mới mua nhằm có được mức giá mua rẻ mà vẫn đảm bảo chất lượng
To engage in value analysis of currently purchased materials in an effort to achieve cost savings without sacrificing quality.
- Kiểm tra và quản lý danh mục nhà cung cấp đối với tất cả các lọai hàng hóa bằng cách xác định các nhà cung cấp tiềm năng và tiến hành khảo sát nhà cung cấp
To check and manage the current supplier's list by identifying potential suppliers and conducting vendor visits.
- Theo dõi cập nhật các cuộc cách mạng kỹ thuật, cùng các bộ phận lựa các nguyên liệu thay thế rẻ hơn
To be informed about technological innovations and to review lower cost substitute materials with all departments.
- Giữ mối quan hệ với nhà cung cấp nhằm mục đích hợp tác mang lại lợi ích cho khách sạn lẫn người bán.
To manage supplier relations for maximum mutual benefits.
- Xác định và lựa chọn nhà cung cấp, bao gồm việc theo dõi việc thực hiện các đơn đặt hàng và hồ sơ thông tin về nhà cung cấp
To identify and select suppliers, including order follow up and vendor file management.
- Thương lượng với các khách hàng và các cơ quan có thẩm quyền ở địa Phương.
To deal with Customs and local authorities.
- Giữ mối quan hệ tốt và hợp tác với tất cả các bộ phận trong khách sạn trong quá trình mua hàng.
To keep good relationship and coordinate with all departments in hotel in purchasing procedure.
• Educate and promote the Melia Vinpearl Hotels products to the B2B Travel Partners to increase sales and brand recognition.
1. Training and visit the Tour Operator reservation desk & sales staff in order to achieve the established production.
2. Maintain and educate the top travel agents by performing regular trainings, visits & webinars
3. Organize educational seminars in conduction with Tour Operator partners to the travel agent community.
4. Meet and educate the key leisure & MICE travel agents by performing regular trainings, visits & webinars
5. Represent Melia Vinpearl Hotels in major nationwide and regional Industry tradeshows and events in line with annual Sales & Marketing Action Plans.
6. Partner with key airlines within assigned territory for partnership opportunities and to contract airline crew business into our hotels
• Participate with travel industry partners such as Tour Operator, Airlines, Corporates, Tourism Boards, Travel Agency Organizations and consortia and make strategic recommendations to maximize performance.
1. Maintain periodic meetings with travel partners to acquire information on the Travel Industry. Encourage direct bookings when possible to improve ADR
2. Support travel industry partner’s via sales calls, blitzes and seminars. Overseeing special promotions ensuring always on brand
3. Ensure that all travel partners have the necessary collateral materials to sell and promote Melia Vinpearl Hotels.
4. Oversee and ensure all associated commission payments are processed per contract terms.
• Organize promotional activities to position Melia Vinpearl Hotels brand and value proposition.
1. Coordinate and Organize periodic Sales Blitz in the regions.
2. Coordinate and maintain a strong relationship & communication flow with Senior Business Development Director APAC & takeover team as applicable.
3. Encourage direct bookings when possible to improve ADR and create a database of agents that book directly.
4. Increase relationship with all travel Agencies with particular focus on the large agency groups.
• Focus on Key Account Management approach.
1. Identify and train Key Accounts in respective territory. Provide follow up of the actions developed for each account.
2. Explore Key Accounts needs and adapt strategies accordingly.
3. Maintain and increase loyalty from Key Accounts through efficient services.
4. Ensure sales team regularly train and visit the Key Accounts in the assigned region. Develop a close relationship with the other MHI Global Account Managers of the key accounts to leverage our global presence where applicable.
• Ensure the execution of the sales actions signed in the marketing agreements with Tour Operators.
1. Plan educational seminars and presentations to key accounts in assigned territories.
2. Mobilize strategies and regular sales actions to all hotels in Melia Vinpearl portfolio.
3. Create specific initiatives for any new properties into the Melia Vinpearl portfolio and need hotels.
• Develop new accounts strategy and business opportunities.
1. Identify new business secondary accounts with the potential to grow share and grow from Advanced accounts to key and strategic account level.
2. Carry out Sales Calls and blitzes
3. Direct leisure group leads to Melia Vinpearl Hotels
4. Create brand recognition and credibility in all territories.
5. Promote Melia Pro to all existing, new and advanced accounts whenever possible.
• Research and project market trends and competitive studies, ensuring that property action plans reflect relevant actions.
1. Evaluate and research the market development of each area.
2. Collect information on promotions and new updates of the competition.
3. Provide feedback on actions that are working for the travel partners in the territory.
• Ensure all B2B accounts are aware and promoted the benefits of MeliaPRO with the objective to increase membership.
1. Promote MeliaPRO and sign up new members to achieve the established goals
2. Keep evaluating usage of the programs by our clients
3. Provide training courses highlighting the benefits and improvements of the program(s)
4. Monitor and analyze members in the region and create strategies & activities to share information & benefits to grow membership
• Ensure that all strategies with assigned portfolio of accounts remain robust and relevant to changing market conditions.
1. Maintain close relationship with key accounts, liaising with other Melia Vinpearl Cluster Directors of Sales & Marketing to provide an aligned strategy
2. Organize joint fam trips, and special trainings to all relevant clients across Corporate, Leisure & MICE segments as required to meet property business needs.
3. Integrate client promotions and sales strategy to MHI Campaigns where applicable in order to drive revenue
"+ Hỗ trợ việc đón và tiễn khách;
+ Cung cấp thông tin về khách sạn/nhà hàng theo yêu cầu của khách;
+ Phối hợp giải quyết các phàn nàn của khách;
+ Quan tâm, chăm sóc, tham khảo ý kiến của khách về dịch vụ của khách sạn."
'+ Thực hiện vệ sinh khu vực theo đúng lịch và hạn mục yêu cầu;
+ Đảm bảo công cụ, dụng cụ được sử dụng và cất đúng quy định;
+ Báo cáo ngay cho tổ trưởng khi phát hiện hư hỏng và mất mát tại khu vực vệ sinh;
+ Thực hiện theo đúng quy định của công ty.
+ Trang bị giường phụ hoặc nôi em bé vào phòng khách theo yêu cầu;
+ Kiểm tra phòng khách và bàn giao các tài sản khách để quên khi khách trả phòng theo quy định;
+ Hỗ trợ nhân viên làm phòng để đảm bảo cung cấp phòng cho khách kịp thời.
Job Summary:
Theo dõi việc cho mua chịu và việc thu nợ của khách sạn theo cách hiệu quả nhất để giảm tối thiểu các tài khoản không thanh toán và công nợ khó đòi
To manage the overall credit and receivable collection functions of the hotel in the most efficient manner in order to minimize the non payment of accounts and potential bad debts.
Duties and responsibilities:
- Chịu trách nhiệm cho tính hiệu quả và khoa học của bộ phận công nợ
To be responsible for the efficient and effective operation of the Credit Department.
- Đảm bảo luôn trao đổi thông tin với Credit Manager Accor khu vực và Giám đốc tài chính
To ensure that strong and open communication lines are maintained with the Financial Controller and Regional Credit Manager.
- Đảm bảo tất cả các bộ phận trong khách sạn tuân thủ chặt chẽ chính sách Credit
To ensure that the hotel credit policy and procedure is adhered to in all departments
- Hoàn thành trách nhiệm một các khoa học và hiệu quả
To discharge the duties in an effective and efficient manner.
Đơn xin mua chịu:
Credit applications
- Tiến hành sử lý đơn xin mua chịu của khách hàng trong vòng 10 ngày, đảm bảo rằng khách hàng được thông báo một cách nhanh chóng và chuyên nghiệp. Việc cho phép mua chịu của tất cả các khách hàng phải được kiểm tra và phê duyệt từ Giám đốc tài chính
Process credit applications within 10 working days, ensuring that clients are notified promptly and professionally. The credit worthiness of all applicants is formally checked and approval must be received from the Financial Controller.
Phải thu khách trả sau
City Ledger
- Bảo đảm tất các hóa đơn, đối chiếu công nợ được phát hành đúng thời gian
Ensure all invoices / statements are issued on a timely basis.
- Theo dõi tính khẩn trương của nhân viên trong thu nợ các tài khoản qua hạn và giảm tối thiểu việc châm trễ
Monitor the prompt follow-up of all overdue accounts and minimize the recovery delay.
- Áp dụng qui trình trả lời các yêu cầu của khách hàng và ban giám đốc một cách hiệu quả
Implement effective inquiry response procedure for guests and management.
- Đảm bảo tất cả hoa hồng của đại lý được tính và thanh toán kịp thời
Ensure all travel agent commissions are timely processed and paid.
- Báo cáo phân tích tuổi nợ và tài khoản chi tiết phải thu
Report on monthly accounts receivable ageing analysis and detailed accounts' ledgers.
- Tiến hành họp credit it nhất 1 tháng một lần
Conduct credit meetings at least once a month.
- Tham dự cuộc họp Credit Manager để cập nhật các kiến thức về nguy cơ nợ khó đòi
Attend Credit Managers meetings to keep up to date knowledge of credit risks.
- Quản lý các tài khoản chậm trả một cách đúng đắn, kết hợp với thu nợ bên ngoài khi cần thiết
Appropriately manage all delinquent accounts, liaising with debt collectors where needed.
- Kiểm tra và đề nghị các tài khoản phải xóa nợ cung cấp các chứng từ hợp lý
Review and recommend accounts to be written off, providing appropriate documentation.
- Tài khoản khách đang ở và kết hợp với lễ tân:
Guest Ledger and liaison with Front Office:
- Kết hợp giữa phòng kế toán và bộ phận lễ tân
Liaise between the Accounting Department and the Front Office.
- Đảm bảo các tài khoản khách đang ở theo phòng và các tài khoản phòng ảo (PM) được kiểm tra hàng ngày và chuyển công nợ sang tài khoản phải thu khách đã check out trong vòng 48 tiếng kể từ lúc check out
Ensure PX and PM accounts are checked on daily basis and transferred to city ledger within 48hrs from the departure date.
- Kiểm tra sổ đặt cọc để đảm bảo rằng tất cả các số dư là cho khách đang ở hoặc để thanh toán trong tương lai
Review the Advance Deposit ledger to ensure all the balances are either current or for future date.
- Thông báo với trưởng bộ phận lễ tân tất cả các vi phạm về chính sách đạt cọc, credit của các trợ lý trưởng bộ phận lễ tân hoặc nhân viên lễ tân để có điều chỉnh kịp thời
Inform the Front Office Manager of any deviations from policy by Assistant Managers, or Front Office Cashiers that may come to his/ her attention.
- Đảm bảo việc hoàn lại tiền cho khách được thực hiên đúng thời gain và theo đúng chính sách của khách sạn với đầy đủ chứng từ kèm theo và các phê duyệt cần thiết
Ensure guest refunds are processed in a timely manner as per the hotel policy; with all supporting paperwork and required authorizations.
- Sẵn sàng thực thi một cách có trách nhiệm khi được giao bất kỳ công việc gì từ các cấp lãnh đạo cao hơn
To be ready and responsible when assigned to perform any other duties as designated by higher management.
Security manager - Trưởng bộ phận an ninh
Housekeeping Manager is accountable for managing housekeeping functions and staffing on a daily basis to ensure Wink guest rooms, public space and staff areas are clean and well maintained. They additionally focus on directing and liaising with Wink team to successfully execute all housekeeping operational activities. They also strive to continually enhance guest and staff satisfaction and maximize the financial performance of the department as well as are responsible for inspecting areas of responsibilities and following up with an action plan for improving results.