Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kiến trúc Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Giới thiệu, tư vấn các sản phẩm và dịch vụ cho khách hàng
- Chăm sóc khách hàng cũ và tìm khách hàng mới
- Xây dựng kế hoạch Marketing và thực hiện
- Thực hiện các chiến dịch truyền thông, quảng bá, khuyến mãi
- Tìm kiếm khách hàng tổ chức sự kiện, tiếp khách, gửi báo giá cho khách, tư vấn và góp ý cho khách về thực đơn và cách setup
- Làm theo sự chỉ đạo của cấp trên giao phó
• To control the day-to-day operations of the Front Office
• To ensure SOPs are in line and followed by the team
• To welcome arriving and escort VIPs and bid farewell upon their departure
• To check and ensure that all rooms / suites assigned for VIPs are in good order and respective amenities are placed in prior to their arrival.
• To maintain close contact with guests to build up good relationships especially with return guests.
• To ensure that Guest History records are up-dated, accurate and organized in the system
• To ensure guest comments are followed up and acted upon without delay.
• To handle guests’ complaints, when necessary, concerning services of all areas of operation and followed up and corrective action is taken as soon as possible.
• To ensure effective communication and coordination within the Front Office and with other departments.
• To ensure that room occupancy forecast is not overbooked by the Reservation’s staff and to maximize room revenue.
• To maximize revenue and occupancy to the best of his / her ability and to suggest ways to make improvements, through training, control and management of room inventory.
• To update all manuals, policies and procedures, when required.
• To ensure all cash transactions handled by the Front Office personnel are done according to the guidelines set by the Director of Finance.
• To prepare the budget and all reports related to FO section
• To check and ensure that all rooms / suites assigned for VIPs are in good order and respective amenities are placed in prior to their arrival.
• To carry out regular training in order to ensure the highest levels of performance are maintained at all times.
- Chăm sóc, vệ sinh ngựa, vệ sinh chuồng trại, cho ngựa ăn theo đúng quy trình.
- Theo dõi sức khỏe của ngựa, nếu có biểu hiện bất thường báo cho quản lý.
- Liên hệ với bác sĩ thú y để kiểm tra sức khỏe định kỳ và đột xuất cho ngựa. Kết hợp điều trị bệnh trong trường hợp ngựa bị bệnh theo hướng dẫn.
- Theo dõi, cập nhật các biện pháp phòng ngừa và tiêm chủng ngựa theo đúng quy định.
- Trình Ban giám đốc phê duyệt các chi phí liên quan đến việc chăm sóc ngựa.
- Thực hiện các biên pháp an toàn cho bản thân, cho ngựa và cho khách tham quan.
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu.
- Assist Executive Housekeeper to ensure that the housekeeping department is effective.
- Carry self professtional appearance and manner, according to the employee handbook.
- Full knowledge of the hotel product, including room types, rates, relative features, and facilities, food and beverage outlets/ promotions, spa, fitness centre and etc.
- Ensure that assigned rooms, corridors, service areas, and other areas are properly cleanned.
- Inspect these areas daily and submit works order to the engineering department.
- Ensure that all reports are prepared and completely on time.
- Ensure that an effective and complete training program is in use and that all employees and supervisors are well trainned as needed.
- Ensure that all housekeeping’s working procedure are available, current and in effect and available for all employees to use as reference.
- Ensure that proper key controls are in place.
- Ensure that par levels of linen, towels and uniforms are current; a summary report should be sent to accounting. Take an accurate linen inventory monthly.
- Responsible for inventory of guest supply and mini-bar inventory of each period.
- Control overtime through good management and immediate response to problems.
- Ensure that all employees in proper dress code and correct uniform.
- Immediate response to all guest problems and correspondence.
- Ensure that lost and found articles are stored properly and that the correct logs are maintained.
- Maintain a system of absentee tracking.
- Complete regular forecasts of business levels, manpower and expenses.
- Maintain a regular quality control inspection of department standards.
- Develop and maintain a motivational working environment within the department and positive relations with other departments.
- Provide employee counselling, support and guidance as required.
- Coordinate work of external contract if required.
- Maintain a cost effective rostering system, which is flexible to occupancy.
- Train housekeeping employees to become multi skilled in all facets of housekeeping and associated departments.
- Maintain an annual leave roster for low occupancy periods.
- Initiate measures to minimize all wastage of materials and amenities are used in the department.
- Attend training and meetings sessions as required.
- Conduct duties or tasks as directed by hotel management.
1. Identifies, develops, and evaluates sales strategy, based on knowledge of establishment objectives, market characteristics, and cost and mark up factors.
2. Assists in preparation, administration and documentation of proposals.
3. Maintains existing accounts and secures new accounts through aggressive and creative sales & marketing program
4. Takes care customers throughout the guest’s cycle: pre-arrival, upon arrival, settling in and moving around, stay experience, pre-departure and departure.
5. Conducts sales presentations to prospective clients.
6. Coordinates and participates in promotional activities and trade shows, working with developers, advertisers, and production managers, to market the serviced apartment.
7. Prepares monthly reports of leasing for review of plans and procedures.
8. Conducts economic and commercial surveys to identify potential markets for the Company.
9. Other works as assigned
• Work with DOSM implementing business plans.
• Manage contacts and network with clients resulting into enhancing business and hotel performance.
• Follow-ups with key segments of the hotel.
• Hold responsibility of play multi-functional roles with present environment.
• To build and review team in supervising the Monthly, Quarterly and Annual S&M business plans.
• Be accountable for team performance in assigned segment.
• Accountable for periodic market intelligence and competition study in all segments.
- To manage sales activity and events inline with annual sales & Marketing plan to achieve/exceed budget and sales for the hotel (based in Ho Chi Minh City)
- Be primarily promote the hotel and where possible, hotels belongings to the chain in his/her area/region.
- To achieve optimal sales at the best possible conditions for the hotel.
- To closely observe matters pertaining to competition (sites, prices, services, offered on regular basic – quarterly or more often if need to be)
- To define precisely guest requirements and ensure that guest services offered corresponds effectively to their requests.
- To negotiate prices with clients.
- To provide after-sales service.
- Am hiểu pháp luật: Luật Doanh nghiệp, Luật Thương mại và các Luật về Thuế, đất đai, hóa đơn, Lao động, Bảo hiểm, chứng khoán…
- Quản lý, đánh giá năng lực của nhân viên bộ phận kế toán, tuyển dụng nhân sự cho bộ phận.
- Phân công công việc cho nhân viên dưới quyền.
- Thực hiện kế hoạch đào tạo, bồi dưỡng, nâng cao trình độ, xây dựng đội ngũ nhân viên kế toán trong Bộ phận.
- Xây dựng các quy trình, biểu mẫu liên quan đến kế toán, tài chính.
- Đối ngoại: tiếp các đoàn kiểm tra liên quan đến công tác tài chính kế toán.
- Các công việc khác theo sự phân công của Ban Giám đốc.
- Kiểm tra, xác nhận các yêu cầu đặt phòng cho khách hàng, đảm bảo được xử lý theo tiêu chuẩn của khách sạn và xác nhận tất cả các đặt phòng đã hoàn tất.
- Thường xuyên kiểm tra công suất phòng, cập nhật bảng giá phòng trong hệ thống đặt phòng để đảm bảo bảng giá chính xác và có các phương án phân bổ, thay đổi phù hợp để tăng nguồn doanh thu tiềm năng.
- Theo dõi các thông tin đặt phòng, hủy đặt phòng từ các kênh trực tuyến như: web khách sạn, OTA, các bên thứ 3…Đảm bảo việc nhận thanh toán tiền cọc khi khách đặt phòng: đặt phòng trực tiếp, OTA (Booking.com, Agoda, Expedia,…)
- Hỗ trợ nhân viên xếp phòng cho khách theo yêu cầu. Xin hỗ trợ giá và theo dõi các đoàn khách, đoàn khảo sát có yêu cầu đặt biệt và lên kế hoạch giữ phòng để bố trí phòng cho khách đoàn
- Theo dõi tính hiệu quả của chính sách đang áp dụng; đề xuất các ý tưởng, chương trình khuyến mãi, quảng cáo bán phòng và cung cấp thông tin cho các bộ phận liên quan cũng như các đại lý đặt phòng
- Hỗ trợ bộ phận kinh doanh phản hồi các câu hỏi của khách về các chất lượng dịch vụ, tiện nghi của khách sạn.
- Chịu trách nhiệm quản lý, đào tạo nghiệp vụ liên quan và phân công công việc cho nhân viên trong bộ phận
- Lưu trữ, quản lý hồ sơ về khách hàng, về tình trạng phòng, mức giá, sửa đổi,…
- Thực hiện các công việc khác khi được cấp trên phân công.
- Ensure that all foods are prepared to the standards of the recipe with minimal waste of food
- Ensure that all utensils are used safely and correctly and are kept clean periodically
- Prepare fresh ingredients for cooking according to recipes/menu
- Cook food and prepare top-quality menu items in a timely manner
- Test foods to ensure proper preparation and temperature
- Ensure the proper sanitation and cleanliness of surfaces and storage containers
2,3 Organizational Relationship
- In-house: F&B Team, Banquet Team
- Outside: Customers
( Sản xuất thực phẩm chất lượng cao theo các công thức nấu ăn tiêu chuẩn )
• Assists with the preparation, presentation, decoration and storage of the following dishes:
( Hỗ trợ chuẩn bị, trình bày, trang trí và lưu trữ các món ăn sau đây )
o Pastry, cakes and yeast goods ( Đồ ngọt , bánh ngọt và men tốt )
o Petits fours ( Bánh nhỏ )
o Prepares a selection of rolls and breads ( Chuẩn bị một sự lựa chọn cho bánh mì cuộn )
o Desserts ( Tráng miệng )
o Vietnamese, Asian & International Dishes ( Đồ ăn VN, châu Á và quốc tế )
o Buffet Food ( Đồ ăn tự chọn )
• Other jobs arising at the request of the superiors.
Các công việc khác theo yêu cầu của cấp quản lý