Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kiến trúc Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
• To ensure smooth operation of the Front Office.
• Serve as Front Office Manager in his/her absence.
• Assist the Manager in the execution of the management of staff
• Monitor Front Office personnel to ensure guests receive prompt, cordial attention and personal recognition
• Works with Superior, Human Resources on manpower planning and management needs
• Works with the Superior and Director of Finance to prepare and manage the Department’s budget.
• Be responsible for keeping our property safe and secure, to participate in any hotel activity related to Fire Life safety.
• Perform any other duties which may be assigned by the management from time to time.
Produces and presents the dishes for the section in line with the cooking instructions and processes defined by the hotel and brand Plans, directs, controls and coordinates the activites of all personel engaged in preparing baking, cooking, selling and cleaning and to ensure an efficient and smooth operation at all times.
Organises his/her work and timing to suit fluctuations in guest numbers, special events and particular guests Estimates food consumption and prepares requires, indicating type and quantity of food items for approval by Executive Chef
Checks the quality and the quantity of food received from the direct market, food store room and other sub-departments.
Helps conduct inventories Control cost by: Minimizing spoilage, maintaining adequate inventory of food, utilizing food surpluses and portion control
Respects the instructions and safety guidelines for the equipment used Applies the hotel's security regulations (in case of fire etc)
Make sure all machines, furniture, equipment and utensils are clean and in working condition at all times Sees to it that the kitchen is always in a safe condition to prevent unnecessary accidents.
1. Tiếp cận khách hàng
- Chủ động tiếp cận khách hàng và giới thiệu các dịch vụ của Mirae Asset.
- Thu thập thông tin khách hàng.
- Tư vấn cho khách hàng trong quá trình lựa chọn sản phẩm và phương thức thanh toán.
- Giải đáp các thắc mắc của khách hàng liên quan đến dịch vụ của Mirae Asset theo đúng chính sách của công ty.
2. Tư vấn và ký hợp đồng
- Tư vấn đúng đủ thủ tục mua hàng trả góp và thuyết phục khách hàng sử dụng dịch vụ của Mirae Asset.
- Hướng dẫn khách hàng cung cấp các giấy tờ và làm thủ tục theo quy định.
- Thu thập tất cả các thông tin cần thiết của khách hàng để nhập liệu vào hệ thống.
- Theo dõi việc thẩm định hồ sơ của bộ phận thẩm định.
- Thông báo cho khách hàng kết quả thẩm định (nếu cần).
- Hướng dẫn khách hàng làm hợp đồng.
- Cung cấp thông tin cho khách hàng về phương thức và địa điểm thanh toán.
- Kiểm tra cẩn thận tất cả các giấy tờ cần thiết trước khi chuyển về cho bộ phận liên quan và trước khi giao sản phẩm cho khách hàng.
3. Quản lý các trang thiết bị vật dụng tại POS và giữ mối quan hệ tốt với đại lý.
- Quản lý và lưu giữ tất cả các tài sản và trang thiết bị của công ty tại POS.
- Chủ động giải quyết và thông báo kịp thời cho cấp quản lý các vấn đề phát sinh.
- Sắp xếp tài liệu, bàn làm việc, máy in, văn phòng phẩm và giữ gìn khu vực làm việc gọn gàng, ngăn nắp, sạch sẽ.
- Thắt chặt mối quan hệ tốt đẹp với đại lý cũng như (các) nhân viên của đại lý.
4. Địa điểm làm việc: trong các cửa hàng điện thoại, điện máy, thẩm mỹ viện & cửa hàng trang trí nội thất tại khu vực là đối tác của Mirae Asset tại :
Banquet Operation
• Take charge of banquet event operation
• Conduct departmental daily briefings to ensure that all pertinent information is well received by team members.
• Attend pre-function meeting with Event Organizers, disseminate information and changes to colleagues and relevant departments.
• Ensure setup is in accordance to guests’ requirement based on Banquet Event Order or Change Log
• Communicate regularly to all team members regarding guest feedbacks, satisfaction and dissatisfaction received
• Ensure that team members with direct guest contact possess good product knowledge
• Enforce and uphold high standards in hygiene and keep track of banquet service equipment to ensure par level for smooth operations
• Check and ensure that all operating supplies are well stocked and sufficient to run operation
• Plan the manning allocation/work assignment per Banquet event
• Implement appropriate and effective measures to keep costs and expenses within budget
• Supervise the maintenance of service standards during banquet service operations
• Engage and obtain guests’ feedback during operations to ensure satisfaction
• Handle guests’ complaints and comments tactfully and efficiently
Team Management
• Interview, select and recruit Banquet employees
• Ensure that new hire induction and required trainings are completed within three months of employment
• Provide training to team members and casual labour on all aspects of banquet operations according to the requirements in the department’s Standards
• Observe, coach, motivate and counsel team, performs staff appraisals/disciplinary actions if required
• Maintain department communication logbook and update notice board.
2. Giám sát, phối hợp và thực hiện triển khai các chương trình giải trí tại khách sạn
3. Hỗ trợ tuyển dụng, đào tạo kỹ năng và giám sát nhân viên trong phạm vi quản lý
4. Kiểm soát và triển khai việc lấy ý kiến khách hàng để nâng cao chất lượng dịch vụ
5. Kiểm soát và xử lý các yêu cầu, khiếu nại của khách hàng
• Stock up the assigned kitchen with raw materials and ingredients on a daily basis.
• Be familiar with the use of all electrical and mechanical equipment in the kitchen and observe safety precautions when handling them.
• Master all basic cooking methods like cutting of ingredients and preparing daily mis-en-place for the assigned station.
• Prepare food items as per standard recipe cards whilst maintaining portion control and minimizing wastage.
• Apply necessary precautions with regards to the hotel food safety and hygiene standards (HACCP).
• Clean and maintain all equipment within the food production area.
• Promptly report any hazards, unsafe working conditions or equipment which requires repair or maintenance to immediate supervisor.
- Details will be discussed during on interview...
Provide unique, memorable and professional service to Guests reflecting our image of the Hotel.
Details will be discussed during interview
• Prepare list of arrival including: guest’s profile, room assigned, and special request if any.
• Review operation logbook and follow up with on-going tasks.
• Check room assigned status and update into the system
• Greeting guest and execute the registration process up to the hotel’s standard
• Double check the assigned room status and escort guest to room with luggage.
• Confirm the completed reservation in the system and handle any incidents occurred.
• Receive and handle guest requests properly with relevant departments
• Update operation logbook regularly in work shift, handover to the other shift for follow up.
• Assemble reports/records/checklist related to the department operation.
• Perform other administrative documentation as requested.
• Be proactive in self-setting specific goals to develop in professional career.
• Ensure that the bar is set according to standards and procedures.
• Take down food and beverage orders from guests and ensure that the orders are correct.
• Prepare and serve drinks and snack orders according to service standard. Ensure that hot snacks and cold drinks are served promptly to the guests once they are ready, such that they arrive at the guests’ table at the correct temperature.
• Creation of new beverage/cocktails to suit guests’ needs. Up-sell and promote other food and beverage offers at every available opportunity to maximize sales revenue.
• Clear and tidy up bar counter after the departure of the patrons as quickly as possible.
• Apply necessary precautions with regards to the hotel food safety and hygiene standards (HACCP).
* Other task duties as assigned by high level...
- Discusd in the interview.
- Supervise all food preparation areas including banquets, room service, restaurants, bar/lounge and associate cafeteria to ensure a consistent, high quality food products.
- Cooking, deliver on the job training to the team.
- Support Chef De Partie/ Sous Chef/ Executive Sous Chef in Planning and implementation for short term and long term strategies to improve guests’ satisfaction of food quality to enhance food and beverage and promotion revenues.
Participates in training the Restaurant and Catering staff on menu items including ingredients, preparation methods and unique tastes. Operates and maintains all department equipment and reports malfunctions. Assists with an effective kitchen equipment repair and maintenance program.
- Other task duties as assigned by high level...
- Làm thủ tục nhận phòng và trả phòng cho khách
- Bán phòng và giới thiệu các dịch vụ của khách sạn
- Kiểm tra, lưu giữ thông tin đến, lưu trú và đi của khách hàng, khai báo với cơ quan chức năng
- Cung cấp thông tin, giải đáp thắc mắc của khách hàng
- Đảm bảo việc thanh toán cho khách hàng
- Báo cáo những phản hồi, thắc mắc của khách hàng với Trưởng bộ phận
- Và 1 số công việc khác theo sự phân công của cấp trên
1. Quản lý hoạt động quầy bar bao gồm:
- Chia ca, phân công lịch làm việc cho các Bartender.
- Hướng dẫn, điều hành quá trình pha chế - phục vụ theo đúng tiêu chuẩn, chất lượng dịch vụ của nhà hàng – khách sạn.
- Kiểm tra chất lượng nguyên vật liệu được sử dụng để pha chế.
- Trực tiếp kiểm tra chất lượng đồ uống và tính thẩm mỹ của đồ uống trước khi phục vụ khách.
- Hỗ trợ việc cung cấp các thông tin về đồ uống khi được khách hàng yêu cầu.
- Lên kế hoạch mua nguyên liệu, trang thiết bị phục vụ cần thiết cho công việc tại quầy bar.
- Thực hiện việc pha chế các loại thức uống chất lượng cao khi có yêu cầu của khách.
- Đào tạo nghiệp vụ phục vụ, chăm sóc khách hàng và nghiệp vụ chế biến thức uống theo chuẩn nhà hàng – khách sạn cho nhân viên.
2. Lên menu thức uống
- Phối hợp & tham mưu Trưởng Bộ phận nhà hàng lên menu thức uống: Cocktail, Mocktail, Rượu… phù hợp với tiêu chí của khách sạn & yêu cầu của khách hàng.
- Phối hợp đổi mới menu thức uống thường xuyên sao cho phù hợp với thời tiết, nhu cầu của khách.
- Hỗ trợ cung cấp hình ảnh, lên ý tưởng thiết kế menu.
- Tham mưu các chương trình khuyến mãi, kích cầu để tăng quảng bá hình ảnh và doanh thu của bộ phận.
3. Quản lý các trang thiết bị của bộ phận
- Giám sát quá trình vệ sinh, bảo quản các trang thiết bị phục vụ công việc pha chế của bộ phận.
- Liên hệ ngay với bộ phận kỹ thuật để xử lý khi các trang thiết bị gặp sự cố trong quá trình pha chế.
- Lên kế hoạch bảo trì và phối hợp với bộ phận kỹ thuật thực hiện bảo trì, bảo dưỡng đúng thời hạn.
- Tiếp nhận và nhanh chóng giải quyết các yêu cầu, phàn nàn, khiếu nại của khách hàng trong quá trình phục vụ.
- Tổ chức vệ sinh sạch sẽ hàng ngày và kiểm tra đồng thời chịu trách nhiệm về công tác vệ sinh theo tiêu chuẩn của khách sạn.