Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế TPHCM theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Lập và kiểm tra đối chiếu chứng từ nhập xuất tồn:
+ Lập chứng từ nhập xuất, chi phí mua hàng, hoá đơn nhập hàng hoá hàng ngày.
+ Đối chiếu giá nhập xuất nguyên vật liệu, số lượng thực tế...
+ Kiểm tra phiếu xuất kho, đối chiếu với đề xuất từ các Bộ phận và theo dõi đang tồn kho, bảo đảm số lượng giữa thực tế và sổ sách phải trùng khớp.
+ Trực tiếp tham gia kiểm đếm số lượng hàng nhập xuất kho cùng Thủ kho, bên giao, bên nhận nếu hàng nhập xuất có giá trị lớn hoặc có yêu cầu của cấp có thẩm quyền.
+ Ghi nhận số liệu vào phần mềm.
- Quản lý, theo dõi công nợ phải trả cho khách hàng, nhà cung cấp:
+ Cập nhật thanh toán nợ của khách hàng theo qui định.
+ Đối chiếu công nợ trên phần mềm và chứng từ mua hàng hằng ngày, lập bảng chi tiết công nợ.
**** CÔNG VIỆC CỤ THỂ TRAO ĐỔI KHI PHỎNG VẤN.
Job Summary – (Role Summary)
Tóm tắt công việc
• Assists the Director of Sales and Director of Sales and Marketing in management of all sales activities and events including direct sales, sales solicitation, sales administration, public relations and management of the sale team.
Essential Duties and Responsibilities – (Key Activities of the role)
Yêu cầu và trách nhiệm công viêc:
• Assists in producing the Annual Revenue Plan
• Assists in producing, implementing and monitoring action plans to ensure Revenue Plan objectives are achieved
• Analyses current and potential markets/trends, coordinates all activities to maintain and increase revenue through added business volume and increased rate
• Procures new and repeat business for the hotel by monitoring contact with airlines, travel agencies, commercial houses, private clubs and professional associations within local, domestic and international markets. Maintains contact with planners, corporate accounts, incentive buyers, airlines and wholesalers, through personal sales calls, telephone contacts and written communications
• Creates and implements special programmes to achieve greater productivity through:
o Increasing average rate
o Increasing occupancy
o Increasing business volume during difficult periods
o Increasing local food and beverage banqueting sales
• Manages key accounts
• Oversees the selling and servicing of group business
• Co-ordinates the development of all promotional material
• Provides direction on and conducts market research
• Monitors competitor activities
• Plans and executes sales trips to major market areas
• Attends major travel functions to promote sales for the hotel
• Under the guidance of your superior, directs all sales activities for Sales Managers and Sales Executives to ensure they meet the goals of the Revenue Plan
• Produces monthly Sales reports and forecasts
• Meets with guests from major producers/organizers of big events staying in the hotel to ensure customer satisfaction
• Establishes and continuously updates mailing lists
• Organizes and attends major sales/PR related functions within the hotel
• Works with superior on manpower planning and management needs
• Works with superior in the preparation and management of the Department’s budget
• Ensures books, records and accounts are maintained accurately and fairly reflect the transactions and administration of the assets of the hotel.
Đảm bảo mọi sổ sách, ghi chép và các tài khoản được cập nhật chính xác, hợp lý, phản ánh chính xác các nghiệp vụ và tài sản của Công ty
• Devises and maintains a system of internal accounting control sufficient to ensure that transactions are executed in Miadance with Management’s general and specific authorisation and in compliance with generally accepted accounting principles and specific country legislation
Xây dựng và duy trì hệ thống quản lý kế toán nội bộ hiệu quả để đảm bảo rằng tất cả các nghiệp vụ kế toán được thực hiện phù hợp với qui định quản lý chung và đặc thù của tập đoàn, phù hợp với chuẩn mực kế toán quốc tế và tuân thủ theo chuẩn mực kế toán Việt Nam
• Reviews and certifies any hotel internal or external financial reporting before distribution
Kiểm tra và đảm bảo tất cả các báo cáo tài chính nội bộ và phát hành ra bên ngoài đều chính xác trước khi phát hành.
• Oversees the preparation of the hotel’s yearly operating budget
Kiểm tra và thực hiện việc xây dựng kế hoạch hoạt động hàng năm của khách sạn
Administrative responsibilities/Trách nhiệm hành chính:
• Ensures the hotel hold all required licenses and permits to operate
Đảm bảo khách sạn có đầy đủ các loại giấy phép cần thiết để hoạt động
• Ensures the hotel has adequate insurance policies in place as stipulated in the Management Agreement
Đảm bảo khách sạn mua đầy đủ các loại hình bảo hiểm được trình bày trong hợp đồng quản lý
• Reviews all proposed contracts for pricing and terms, ensuring that hotel’s interest comes first and is protected at all time
Kiểm tra tất cả các hợp đồng về giá cả và các điều khoản, đảm bảo đặt lợi ích của khách sạn lên hàng đầu và lợi ích của khách sạn phải được đảm bảo tại mọi thời điểm.
• Provides assistance to other operational departments in the definition, implementation and follow-up of improved internal control tools
Trợ giúp các bộ phận kinh doanh khác trong việc thiết lập, thực hiện và theo dõi việc thực hiện các chính sách quản lý nội bộ
• Maintains close communication with third parties such as Owning company, public auditors, external auditors, local authorities.
Duy trì việc trao đổi thông tin với bên thứ ba như Công ty chủ đầu tư, các cơ quan kiểm toán, chính quyền địa phương
Technical responsibilities/Trách nhiệm về mặt nghiệp vụ:
• Oversees and ensures the smooth running of all accounting functions in the hotel and in particular:
- The timely preparation and release of accurate monthly financial statements and other related reports
- All balance sheet accounts are fully reconcilled on a monthly basic and discrepancies are immediately identified and corrected.
Giám sát và đảm bảo các nhiệm vụ của Phòng kế toán được thực hiện một các tốt nhất, đặc biệt là:
- Đảm bảo các báo cáo tài chính và các báo cáo liên quan được hoàn thành đúng thời hạn và chính xác
- Đảm bảo các tài khoản trên bảng cân đối kế toán được đối chiếu hàng tháng và các chênh lệch được phát hiện, xử lý kịp thời
• Oversees and ensures the smooth running of Account Receivables, Credit and Cashiering functions in particular:
- All account receivable balances are bona fide and appropriate actions taken to collect overdue amounts
- Regularly organise credit meetings with the participation of the General Manager and all concerned Heads of Department where all debtors’balances are analysed
- Oversees the maintenance of the Account Receivable sub-ledgers in creating new debtors’ code or updating credit limits
- The safeguard of all hotel cash and bank assets to certify all monthly bank and credit card reconciliation, to ensure that all daily cash and cheque collection are duly verified and banked-in-intact on a daily basic.
Giám sát và đảm bảo các chức năng như kế toán công nợ phải thu, chính sách công nợ, thu ngân được thực hiện một cách hiệu quả, không có sai sót dặc biệt là:
- Số dư trên tài khoản công nợ phải thu ở tình trạng tốt, các hình thức thu nợ phù hợp phải được áp dụng để thu nợ quá hạn
- Thường xuyên tổ chức họp công nợ phải thu với sự tham gia của Tổng giám đốc điều hành và các Trưởng bộ phận có liên quan để phân tích số dư công nợ phải thu
- Giám sát danh sách khách hàng được mua nợ, và việc phê duyệt cho khách hàng được mua nợ mới, giám sát việc cập nhật định mức được nợ cho mỗi khách hàng
- Đảm bảo an toàn cho các khoản tiền mặt và tiền gởi ngân hàng của Khách sạn. Xác nhận phiếu đối chiếu tài khoản ngân hàng và thẻ tín dụng, đảm bảo tất cả tiền và séc thu được trong ngày phải được kiểm tra, xác nhận và gửi vào ngân hàng ngay trong ngày.
• Oversees and ensures the smooth running of the overall cost control functions, in particular:
- The actual record and safeguard of all stocks of the hotel with an variances being justified and corrected.
- The strick respect of all control procedures and policies
Giám sát để bảo đảm chức năng kiểm soát chi phí được thực hiện đầy đủ và hiệu quả, đặc biệt là:
- Việc ghi nhận hàng hóa thực tế và tính an toàn của các kho hàng được giám sát và kiểm tra thường xuyên, tất cả các khoản chênh lệch phải được kiểm tra và xử lý kịp thời.
- Giám sát chặt chẽ việc tuân thủ các chính sách và qui trình liên quan đến kiểm soát chi phí.
• Oversees and ensures the smooth running of the purchasing functions, in particular that all procurement of goods and services are done in Miadance with the hotel policies and procedures.
Giám sát để bảo đảm chức năng mua hàng được thực hiện một cách hiệu quả, đặc biệt là việc mua tất cả các loại hàng hóa và dịch vụ phải tuân thủ theo chính sách và qui trình của khách sạn.
• Oversees and ensures the smooth running of the overall payroll and general administrative functions, in particular:
- The accuracy of the payroll calculation and payment to employees
- The strict respect of country tax legislation (preparation and filing of all tax matters)
Giám sát và đảm bảo các chức năng tiền lương và các chức năng hành chính được thực hiện hiệu quả, đặc biệt là:
- Tính chính xác trong tính và thanh toán lương cho nhân viên
- Đảm bảo tuân thủ luật thuế của nhà nước (chuẩn bị và lưu lại các vấn đề về thuế)
• Oversees all legal and tax matters related to the hotel in liaison with consultants and local authorities
Giám sát tất cả các vấn đề liên quan đến luập pháp và thuế của khách sạn, đảm bảo phù hợp với tư vấn và qui định của chính quyền.
• Oversees and ensure the smooth running of the hotel’s computer system.
Giám sát và đảm bảo hệ thống máy tính của khách sạn hoạt động tốt, hiệu quả
Human responsibilities/Trách nhiệm về mặt nhân sự:
• Ensures that necessary in-house/outside training for all employees of the department is provided to enable personnel to temporarily fill another position during a regular employee’s absence.
Đảm bảo đào tạo đầy đủ các kỹ năng, nghiệp vụ cần thiết cho nhân viên và đảm bảo khi có một nhân viên trong bộ phận vắng mặt
• Motivates all employees of the department and encourage job performance
Động viên, khích lệ nhân viên trong bộ phận để họ có gắn bó lâu dài với công việc
- Prepare buffet and serve breakfast
- Present menu to customers
- Serve A La Carte upon request
- Pay attention to guests’ requests and fulfill them
- Clear table when needed and refill water glasses
- Engaging with guests to ensure they are happy with food and service
- Answer guests’ questions related to the hotel’s services
- Do other tasks when needed